Vila är också ganska skönt

 
 
 
 
 
Idag är det en vecka sedan jag offentligt satt i den där soffan och veckan som har gått har varit den längsta på väldigt länge!
 
Att se sig själv i TV,att höra sig själv berätta att på något konstigt sätt se sig själv ur ett annat perspektiv var både lite skrämmande och nyttigt!
 
Jag ser ut som jag (nästan) alltid gjort,jag rör mig och gestikulerar som jag alltid gjort.....hela jag ser precis ut och är som förr fast jag absolut inte fungerar som förr.
Som Malou sa när vi satt i greenroom och pratade,hon skulle aldrig kunna tro att jag "är som jag är" om inte jag berättat.....och precis så är det ju och även dem som vet har inte alltid tålamodet med att jag är så här och det är inget jag klandrar dem för men jag önskar att jag inte lagt lika mycket tid på att bli accepterad för den jag är.
Varför har jag ens vistats bland och med människor som accepterat mig när jag visat mina bra sidor men som har lynchat när dom sett mina svagheter och mindre bra dagar.
Människor som "kommit på mig" när jag vilat,tagit det coollugnt och inte orkat vara på topp och som senare pratat illa om mig.....varför har jag fortsatt med försvarstal,ursäkter och försökt skämta bort allt samtidigt som dessa ändå inte förstått innebörden i det jag just sagt?
 
Denna vecka har jag varit enormt sårbar och jag är så tacksam för den positiva responsen,att jag har fått slippa höra en enda negativ kommentar,inte ens en pik,inget skämtande.....ingenting sånt utan enbart vänliga ord och kramar i massor!
 
Jag är fantastiskt tacksam att jag har en så förstående man som jag har när det kommer till "deep talk" !
Och jag är glad arr öven han har behovet av att ventilera alla känslor,alla tankar,ja allt som rör till det.

Han märker direkt när "det är nåt".....jag blir gärna lite tyst då och han vet precis vilka knappar han ska trycka på för att jag ska få orden ur min mun och igår var det orden:
"Jag kommer ju att vara så här i hela mitt liv"
Hans svar var fantastiskt!!
"Ja Johanna,du kommer att vara så här i hela ditt liv MEN vi kommer att fixa det tillsammans bara vi tillåter oss att göra det på vårt eget sätt och det som funkar bäst för oss,annars blir det bara kaos"
 
Alltså han har ju så förbannat rätt!
 
Efter förra veckans bravader och denna veckas tankegång är jag helt slut som artist.
Var helt inne på att jag skulle tapetsera klart köket ikväll men där fick min kloke äldsta son mig att vakna till liv när jag sa att jag skulle försöka röja undan och tapetsera ikväll....
"Ja de är valfritt,men vila är också ganska skönt morsan"

Pang bom landade jag i ett lugnare tempo,drog till affären och handlade mat,enkelt som attans blev det......färdiga pannkakor hahaha!
Nu ska jag bara natta lilla madam butterfly och seeen blir det vila,precis som ungen min gav som förslag :)
 
 
 
 
 
 
Camilla Morell Stark

Vilken tur att du är som du är och inte tänker ändra på dig :) för då kommer inte vi att känna igen dig ;) Vi är ju vana att ha dig nu som du är och det funkar jätte bra. Så PUSS på dig kära kusin fru och va som du är ;) ;)

Svar: Ååååh tårarna trillar !!!! Tack Camilla min raring <3 <3 !!!!!!!!
Babytalk Sweden