Mamman vill sova.....

 
 
 
 
 
 
 
Mamman ville sova men det ville inte madam butterfly!
Hon sov (likaså mamman) länge länge länge i morse.....galet länge ;)
Så hon fick hoppa över lunchen hos dagmamman idag.
Precis innan vi skulle åka så hämtade hon "nussen" och nappen,började gnussa med nussen under näsan precis som hon gör när det börjar bli dags att sussa en stund.....
Väl hos dagmamman hade det blivit full fart igen :)
Däremot "förbjöd" jag inte att hon skulle få vila om hon blev trött och ville vila en stund....jag har inte hjärta att "tvinga" henne att vara vaken bara för att vi "försovit" oss.
Finns ingen anledning att låta henne pinas och vara trött och grinig från 15 och fram till läggning,det blir liksom inte kul för varken henne eller resterande familjemedlemmar :)
 
Så därav blev det väääldigt sent ikväll!
Klockan var över 23 innan hon knoppade in,dock gosade vi i mörkret i soffan flera timmar innan och till slut sa hon "Lef" och jag fattade vinken att nu var det dags att sova= Veckans brott och Leif GW Person vilket betyder att hon somnar inom 10 minuter bara hon får höra honom prata hahaha!
 
Meningen var att denna kväll skulle bestå av "familjeplanering".
T och jag brukar försöka planera veckan redan Söndag kväll men jag har varit så himla trött efter Stockholmsresan så vi hoppade de igår.
Och eftersom madam inte somnade i tid ikväll så blev det ingen gemensam planering ikväll heller så jag ska strax sätta mig och planera själv.....ganska bra egentligen,nu har jag chansen att bestämma helt själv ;)
 
Behöver bara se mig omkring så ser jag MASSOR av måste saker,hela vårt hem känns upp och ner.....helt otroligt hur rörigt det kan bli bara för att man slappar i några dagar och fullkomligt struntar i att plocka plocka plocka.....det ställs grejer lite här och var och vissa av oss släpper sakerna där man står liksom :P
Kan lugnt erkänna att jag är världsbäst på att drälla kläder omkring mig!
En tröja här,ett par byxor där och min mor och far instämmer nog om jag säger att jag alltid varit förbannat drällig med kläderna ;)