Den pinsamma mamman!

Jisses! Har gäspat mig igenom hela dagen!
Agerade  "den pinsamma mamman" igår och var ute och drällde på byn bland byns alla glada student & examensfirande ungar/ungdomar...
 
Ett tilltag som säkerligen är "mindre populärt" bland mina egna barn/ungdomar!
 
Men faktum är att hur pinsamma vi vuxna,mammor och pappor än må vara så är vi behövda.....
 
Att det skulle vara "party" kan inte ha ungått någon av oss som har ungar som hänger ute!
Men att det skulle vara såå mycket folk i sååå spridda åldrar fick mig som avdankad 4 barnmamma att tänka "shit pomfritt"!
 
Det var folk överallt!
Inne,utanför,i parken,grillenparkeringen.....
 
Det var inte bara ungdomar från orten om vi säger så....Örbyhus,Gimo,Östhammar,Öregrund m.m .....
jag hade föreställt mig en "stängd fest" där man enbart var i folkan och parken och förutom min första tanke shit pomfritt så slog tanken mig OM det blir bråk? Vad händer då när det är så mycket folk och dessutom från olika orter!
 
Många av våra ungdomar har inte ett gott öga till Polisen så när Polisen anläde ansåg många:
"dom är bara ute efter att förstöra...."
och
"Vad hade dom där å göra!?"
 
Polisen avstyrde flertalet bråk,både inomhus,i parken,utanför och vid grillenparkeringen....något som många missade.
Står man på dansgolvet så vet man inte vad som händer utanför och vise versa....
 
Något som förvånade mig var att det var så få vuxna ute....för ett tag kände jag mig pinsamt ensam som "den pinsam mamman!"

Självfallet behöver man inte hänga ute hela natten,men bil funkar bra,fötter också,en promenad kanske :P

Jag bestämde mig för att vara kvar när det kom en tjej utspringande fram till polisen som stod en bit från mig och säger nåt i stil med :
-*pip* är där inne och han har droger på sig....
 
Självfallet,studenten,många som firar studenter är myndiga = klarar sig (oftast) själva.....men alla dessa som jag kallar för "småttingar" som går i högstadiet!
Unga tjejer med handväskor som innehåller go-dricka med skruvkork,en väska som man då och då ställer ifrån sig.....vill inte ens tänka tanken vad nån kan lägga i den go-drickan!
Själv fick jag GHB i min en gång i tiden.....
 
Ett par tre polisbilar plus civilare fanns på plats och faktum är att Polisen gjorde ett kanonjobb!
Lugna och sansade och gick emellan när det behövdes.....
 
Strax efter halv fyra var jag hemma och gissa om det var skönt att lägga sig under täcket då :D