Rörigt värre!

 
 
 
 
 
Södernäset är just nu en enda stor röra!
Det är nu det går upp för mig  V A R F Ö R  jag dragit på detta så länge.
Samtidigt som det är kul så är det förbannat roligt :)
Mig gör det inte så mycket att det blir rörigt när man fixar och donar....det är värre för la'familia ;)
Äldsta sonen är nog nära ett nervsammanbrott,han har ännu inte sagt något men jag vet att han hatar när det blir så här rörigt.
Pappan med stort P håller god min och minsta sonen frågade för en stund sedan när vi skulle kunna äta vid köksbordet igen hahaha!
Mellansonen är som mig,han tar det med ro ;)
Sängen är färdiggrundan så nu är det "bara" ett lager med täckfärg som ska på.
 
Just nu hade gärna vårt sovrum fått ha en dörr,då hade N kunnat sova i vårt rum och jag hade kunnat rolla väggarna i hennes.
Väggarna måste rollas med ljus färg innan jag kan tapetsera dem.
Det straffar sig att tapetsera bredrandig tapet i svart och vitt när man sen vill upp med en ny tapet i en ljus färg....länge länge tänkte jag ta genvägen att testa utan att rolla....men nä,det är inte värt att chansa!
 
Det här,det jag pysslar med just nu  Ä R  ren och skär rehab!
Jag är så fantastiskt glad och stolt över mig själv,att jag verkligen lyssnade på min läkare och slutligen tog beslutet att ändra på nästan allt och jag kommer definitivt att upprepa mig om just den här känslan flertalet gånger.
 
Jag har fortfarande svårt att ta med ner till centrum.
Att se min arbetsplats stå tom och alldeles öde känns i hjärtat.
Jag glömmer liksom bort det och får en chockartad klump i magen dom få gånger jag åkt förbi samtidigt som jag när jag passerat lokalen känner en lättnad och frihet över att veta att nu....nu är jag på rätt väg.
Det är först nu som jag verkligen inser hur slutkörd jag var,hur ångesten över för att jag kände hur orken allt mer bara rann ur min kropp,hur huvudet allt mer slutade fungera,hur jag dagligen spelade teater för att hålla huvudet ovanför vattenytan och hur jag hela tiden pressade mig själv genom att lägga i en högre växel för att inte känna.
Ni vet,man ska inte känna efter så mycket ;)

Nu är det dags att traska upp på övervåningen och ta emot en blöt Madam Butterfly som bubblar med storebror :)
Hon lär somna skönt och förhoppningsvis sover hon länge imorgon,ingen middagssovning idag inte