Kreativitet....

 
 
Är så glad att det är strålande väder ute,nog för att det är ruggiga kvällar,skulle mer än gärna ha ljumna sommarkvällar men nöjer mig absolut med varma dagar :)
Sol och värme är likamed energi för mig,hela kroppen mår helt toppen!
Syrran mamma Milo och Stella kom på eftermiddagen,mamma hade med sig jordgubbar som vi alla åt till mellis i trädgården med en strålande sol som riktigt hettade i skinnet .
Nova-Li var med andra ord hemma hela dagen lång och jag glömde för (icke) ovanlighetens skull att ringa och säga att hon skulle vara ledig....jag är expert på det!
Särpning sa finnen :P

Men imorgon blir det dagmammedax för N,jag har en dag framför mig med tillbakalämning av nycklar och besiktning av lokalen plus att vi stötte på ett frågetecken på vägen.
När jag tog över butiken köpte jag vissa delar av tidigare ägare bland annat ljuslådorna (ljusskyltarna) på väggen och markiserna.
Men ska jag ta med mig dem så måste jag "återställa" fasaden och det känns som att både jag och T har häcken full ändå just nu,ännu mera göra är  I N T E  vad jag önskar mig just nu!
 
Skyltarna vill jag ha med mig och om vi ändå ska ner med dom och måste återställa fasaden genom att putsa så känns det som att vi lika gärna kan ta ner hela rasket.
 
Och ja! När allt känns som en enda röra har man väldigt mycket mindre tålamod och JA! jag har väldigt låg tålamodströskel just nu.
Mycket svordomar blir det så snart energikrävande moment uppstår och jag är fullt medveten om att det tar så förbannat med onödig energi att blir irriterad och förbannad :P
Men  O R K A  vara pedagogiskt lugn hela tiden när allt bara strular.
 
Skatteverket är en annan nöt att knäcka imorgon.
Skatteverket måste vara den konstigaste instansen jag någonsin haft att göra med!
När jag ringer dit vill jag ha korrekta svar där människan på andra sidan luren svarar säkert....dom flesta jag träffat på är osäkra och måste knappa sig fram och avslutar med "Jag tror att du kan göra så" eller "det borde vara så"....
 
Och momsen verkar dom själva inte riktigt kunna bestämma sig för hur dom tycker att jag ska betala!
Först kommer ett brev med att jag ska betala över 20 tusen,kollar mitt skattekonto och fattade ingenting,ringer dom och får svaret att jo det ska betalas.
 
Betalar och ett par veckor senare kommer ett brev att jag ska betala ytterligare,denna gång strax under 20 tusen.
Öh okej,kollar datumet när det ska betalas,lägger in räkningen via internetbanken och att summan ska dras vid ett visst datum....Två dagar senare får jag ett tredje brev att jag ska få tillbaka 38 tusen hahahaha!!!
Ringer och får plats typ 140 i kön,ger upp efter 40 minuter,ringer igen senare och får plats 90 någonting....härdar ut och kommer fram efter över en timmes väntan och får beskedet att dom inte alls vet varför det blivit så galet med breven som skickats och det är olika människor som skickat dem dessutom.
Så nu stoppade jag utbetalningar från skattekontot,törs fasiken göra något annat ifall dom nästa vecka kommer på något annat :P
Man blir ju nervvrak när dom själva svarar med orden "kanske"   "du borde kunna göra så"   "jag tror att" och  "det har blivit lite tokigt" .... va fasiken man vill ju veta säkert hur dom vill ha det !
 
Men tack och lov har jag ett knep att stressa ner och det är att ta fram den kreativa sidan,lite musik och pyssla med namn och doptavlor är ett bra sätt att skingra tankarna
Camilla

Men, vad håller Skatteverket på med?! Snurrigt värre!

Svar: Ja du dom är galna!!!
Babytalk Sweden