Jag är beroende!

Jag är sjukt beroende av Pepsi och jag är förbannat glad att det är just Pepsi jag är beroende av och inte alkohol!
Jag är helt fast i ett sockerberoende som jag häver i mig i form av just Pepsi och jag har sedan en tid tillbaka upptäckt vilket sjukt förhållande jag har till denna dryck!
 
Jag skulle kunna dricka huuur mycket som helst,det finns liksom ingen botten längre och det är nu jag inser vilken jävla tur det är att det inte säljs vin och sprit i våra matbutiker.
Jag har  A L L T I D  dumförklarat ordet "sockerberoende" .... hallå,vad då beroende hahaha! Det är väl bara att skippa skiten,klart man inte kan bli beroende,det är skillnad på beroende och sugen!
 
Att häva i sig socker på det sättet som jag gör är inget annat än skadligt för kroppen och knoppen och när jag började få klart för mig att jag utan problem kunnat hälla i mig 3 lite pepsi började jag inse en massa saker.
Helt plötsligt såg jag ett beteende som jag ogillar skarpt....
 
Varje gång jag ska någonstans har jag  A L L T I D  med mig just Pepsi.
Ska jag iväg och det inte finns en burk eller ½ litersflaska hemma,så tar jag en tom och häller över från den stora flaskan.
Finns det ingen tom att hälla över i stannar jag vid macken och köper mitt "resgodis".
 
I veckan som var bestämde jag mig för att jag måste göra något åt detta!
Inte sen som jag alltid sagt,jag har nämligen alltid haft mål att efter bla bla bla så ska jag sluta.
Målet nu var att inte dricka dagtid.
Resultatet blev att jag hävde i mig kvällstid !!!
I Torsdags började jag dagen med en mun pepsi,vetskapen att det var fullt tillåtet att göra det kändes okej och jag klarade mig i flera timmar....På eftermiddagen fick jag återigen ta en mun....efter maten blev det en mun och på kvällen ett glas.
Det funkade kanon!
 
Fredag! Då är det väl ändå lite fest?
Ingenting under dagen men en strax över en halv liter på kvällen....kändes mindre bra men kroppen mådde toppen,nästan som ett lyckorus!
 
Utan att tänka på det (till en början) har jag inte druckit nån pepsi alls idag.....
På eftermiddagen slog en huvudvärk av migränliknande karaktär till samtidigt som jag är ofokuserad har hjärtklappning och jag får överhuvudtaget ingenting gjort!
Jag är grinig som fan,tål ingenting och blir stressad av lilla minsta !
 
Till slut säger min älskade make JOHANNA det ÄR pepsin !
Och ja....efter en halv burk försvann huvudvärken,kroppen känns okej,hjärtklappningen och svettningarna mindre och jag inser ännu mer hur sjukt detta är!
 
Jag är övertygad om att jag KAN sluta,det handlar som alltid enbart om vilja!
Jag har viljan och jag vet att styrkan finns men det känns förbannat pinsamt att inse att något som heter socker kan göra en sjukt beroende!!!