Änglahår

Ja ni,hon kan vår lilla dotter!
Att sjäv vara livrädd om håret,ha panik över att själv bli felklippt och att själv klippa andra fel.....det ihop med att upptäcka att en söt liten varelse med änglalockar fått tag i hårtrimmern och kört den rakt över huvudet....kan det bli annat än panik och att hjärtat går i tusen bitar :-O
Ganska omgående dog jag en smula och ville omgående ta fram lim och limma fast allt de vackra som låg där på golvet!!!
 
Frenetiskt rufsade jag runt i hennes hår och känner neeej det är verkligen rakat :-O
Jag satte henne i soffan,gick in på toan....och började böla som en toka hahaha!
Vad är jag för mamma som rensar garderober så ungen har tid att raka skallen!!!
Ringer pappan som blir alldeles upprörd och förtvivlad....han drar en hel harang om att han  M I N S A N N  lagt den i den tillhörande väskan  H Ö G S T  upp på hyllan i badrummet.....då mindes jag..... i förmiddags när tvättmaskinen centrifugerade hörde jag en duns,det var nog klippväskan som ramlade ner :/
Han avslutar allt helt uppgivet med: - Om två år har hon hår igen!!!!!
 
Även om jag blev alldeles häpen och förtvivlad över hennes tilltag så kunde jag absolut inte bli arg.
Hon gjorde ju bara som jag brukar göra på hennes bröder,nog för att hennes sätt var snäppet värre.
Och framförallt kunde jag inte bli arg och fördömma av den enkla anledningen att jag inte vill sänka hennes självförtroende.....för hur skulle hon känna sig när hon tittade i spegeln om jag varit vansinnigt arg?


Hon blev lite smått chockad när hon såg sig i spegeln och hon gillar  I N T E  sin nya frisyr!
När vi satt i soffan var hon alldeles tyst,strök hon sig över sitt kala huvud,tittade på mig med allvarlig blick....jag fick fram "du är jättefin Nova-Li" nää svarade hon då....jo,sa jag du ÄR jättefin,vi kan sätta hårspänne om du vill....mm sa hon och strök sig över huvudet igen och sa "Nåa fiinn!"
Ja Nova-Li är fin,men inte göra så igen!
Nääää usch svarade hon då hahahhahaha!
 
 
Nu smyger jag in svartvita bilder på vår "nya" dotter....i svart/vitt ser det lite mildare ut :P