Raringar

 
 
Att röra på sig är ju aldrig fel så igår tog jag mig i kragen och gick tvärs över gatan från min butik och raka vägen in på ICA Brukskanonen för att köpa eftermiddagsfika åt mig och Betty Boop.
Väl där slog det mig att jag minsann skulle passa på att haffa kvinnan i mitt liv och språka lite :)
Knackade lite försiktigt på fikarumsdörren och japp det var där hon gömde sig tillsammans med både Peter och Linda....jag kom precis lagom till deras eftermiddagsrast så för en gång skull hann vi babbla lite!
 
Eftersom jag är grymt trött på att dumpa efter varje måltid,samla på mig vätska och den förbannade astman som börjar slå till nu till våren så kom vi in på området TRÄNING!
Peter om nån är ju en riktig hurtbulle! Karln verkar ha myror i brallan :P
 
Jag har riktigt ont i ena höften och frågade the king of motion vad de kunde vara.....han trodde inte alls att det är själva höften som är boven utan att jag egentligen haft ont nån annan stans som gjort att höftens muskler fått ta stryk.
Han har rätt.....minns ni hur jag klagat på min ljumske och mitt knä?
Jag har inte ont där längre utan nu sitter det i höftmuskeln istället...
 
Han råd var cykling! En cykeltur på typ 5 km om dagen till att börja med....själv kände jag mest C Y K L A :-O öh näääe fy va tråkigt hahaha!
Men ju mer jag tänkte på det igår så fattar jag vad han menade med att cykla var bättre än att springa/gå eftersom jag har så ont överallt och är så ostadig i rygg och bäcken.
Men för att kunna cykla och anstränga mig bara MÅSTE jag sluta röka!
Ansträngningsastma i kombination med pollenastma och till de cykla/motionera är döden.....
Trappa ner? Sluta tvärt? Ja inte fasiken vet jag!
Jag har ju fixat det ett ex antal gånger förr så varför inte nu kan jag tycka....
 
Det lär bli dom 3 M:en som får hägra

För att lyckas med
MOTION
behövs
MOTIVATION
och
MÅLMEDVETENHET
 
Aja med lite jävlar anamma så går nog det här också :)
 
Om inte annat,när motivationen och energin tryter så får jag knalla in på Ica och träffa mina raringar i fikarummet igen ;)
Dom är helt fantastiska alla 3 förutom att en av dom är lite mer fantastisk än dom andra två ;)
 
 
Hanna

Ett tips! Testa en e-cigarett och ta ett bloss på den när du normalt sätt skulle tagit en tobakscigarett. Kan vara en bra hjälp på vägen som får dig minska på tobakscigaretterna! Lycka till!

// Hanna på XSmoke

Hanna

Ett tips! Testa en e-cigarett och ta ett bloss på den när du normalt sätt skulle tagit en tobakscigarett. Kan vara en bra hjälp på vägen som får dig minska på tobakscigaretterna! Lycka till!

// Hanna på XSmoke

Svar: Ja det kanske vore nåt :) Får googla mig in hos er :)
Babytalk Sweden