Påskeli-påsk!

 
Påsk 2015!
Tyckte det precis var jul!!
Tiden springer iväg alldeles för fort!
Oj vad med utropstecken det blev nu.
 
Här har vi som sagt haft sjukstuga hela veckan=mindre kul när det är påsklov och allt.
Vi måste vara familjen med sämsta imunförsvaret.....det känns så ivf.
 
Jag är eller både T och jag är inne på att slopa vattnet.
Kommunen har tagit prov på vattnet förut och det är bakterier i vattnet hos alla men hos oss är det lite förhöjt värde men tydligen inte så jättehögt så kommunen känner sig oroade.
Man berättade även för oss att transportsträckan är väldigt lång till oss och att det antagligen är därför som vi har mer bakterier än andra i dricksvattnet.
Vi skulle ha fått filter för typ 3 år sedan men ännu har vi inte sett till något filter och grejen är den att man inte orkar tjata och "gnälla" i all evighet så vi la ner tjafsandet efter typ 1 år av ringande....
 
Eftersom vårt vatten har lång transportsträcka ska vi spola vattnet lääänge innan vi dricker det....vi ska alltså inte vara sparsamma med vattnet men med 3 ungar i familjen som inte alltid tänker på de....ni vet,man spolar tills man får kallt vatten och sen är man nöjd. Det glöms helt enkelt bort att skvala med vattnet i flera minutrar innan man dricker.
 
När dom tog prov på vattnet skvalade dom i mååånga minutrar innan dom fyllde provtagningsburkarna och där funderar jag ibland över vad proverna visat om dom spolat normalt länge innan.....
 
Så nu är vi ganska rörande överens om att börja köpa vatten på flaska enbart för att se om vi blir friskare.
Älsta sonen är ruskigt dålig och har varit i princip sen vi flyttade hit utan förklaring,likaså jag....eller i perioder är vi alla halvdåliga i magen med värk och magsjukeliknande symptom.
Jag blev jättesjuk samtidigt som vi flyttade hit och låg till och med inne på ackis med tarmvila=dropp som enda näring.
Likaså mellangrabben hamnade på sjukan med magplågor.....dom andra klarade sig ganska bra.
Efter lite funderande förstår jag varför vi alla blev så dåliga till en början (om det nu beror på vattnet) och det är för att då var båda hushållen innan oss obebodda så transportsträckan var gigantisk!
Plus att dem vi köpte huset av inte bodde här så vattnet hade stått still väldigt länge.....
 
Likaså var det bekanta som var här mycket då som även dom hade väldiga problem med magen och jag säger som Leif GW Person,jag gillar inte slumpen så enligt mig är det störst sannorlikhet att det var just vattnet som gjorde oss alla sjuka i början....
 
Så från och med nästa vecka kommer vi inte att dricka kranvattnet och köra så under en tid för att se OM det blir någon skillnad