Kryper!

 
 
Strålande sol + sjuka barn = myror i brallan på mamman !!!
Mamma och Betty Boop är i butiken idag och det är både T och jag såå supertacksamma för!
 
Barn nr 2 är också hemma och är sjuk idag och jag kom just på att jag glömt att sjukanmäla :/
Snuva,huvudvärk och öronvärk....öronvärk på en 15½ åring....hallå det skulle ju växa bort sa man när han var liten....kanske är det dags att ta tag i öronen igen.
Han har ett hål i trumhinnan sedan några år tillbaka.
Man ville inte ge honom penicillin mot öroninflammationen,det var mitt i sommaren,stekhett ute och allt slutade med att hela ytteröran var inflammerat och en elak bacill åt upp en tredjedel av Albins trumhinna!
Gissa om jag var ARG !
Så dumdristigt,var det bättre att han fick bestående men!?
När han vuxit färdigt kommer man att ta brosk från baksidan av örat och göra en ny trumhinna....låter kanske kanon MEN brosk som trumhinna innebär att den inte sviktar som den ska och eventuella hörselproblem kan komma att uppstå.....
 
Madam sover just nu middag och jag ska försöka ta tag i hennes tilltag och missär!
Jag skulle "bara" gå upp på övervåningen och samla ihop tvätt.....väl nere såg köket ut som ett slagfällt fullt av vällingpulver!
Började sopa upp då hör jag henne från övervåningen.... (helv*te tänkte jag) .... och mycket riktigt,kattsand över hela badrumsgolvet och solariet!!!!!!
Gaaaaaaaaah hahahhaa!!!
 
 
 
 
Fotade dom fina delarna av köket....hon ska minsann bli påmind när hon får egna barn ;)