Hello sunshine!

 
 
Vore det inte för blåsten så är det ju underbart väder :D !
Pappan i familjen har terapidag med sig själv och vistas utomhus i sin egen lilla bubbla med trädgårdsarbete och andra mer eller mindre ganska tråkiga sysslor....
Men han är go! Han gör ju förarbetet inför kommande planteringar så för mig får han gärna vara där ute i sin terapibubbla och fundera över livets mening och andra jäääätteviktiga tankan ;)
 
Skämt å sido,han älskar att få vara ensam ute och göra precis som han vill :)
 
Själv känner jag mig aningen frustrerad!
NovaLi är sjuk igen....hon var på bättringsvägen i Torsdags,i Fredags var hon riktigt pigg och på Lördag morgon anade jag direkt oråd men sa inget till T utan drog iväg till Boningen som om jag inte märkt något....när jag kom hem vid 15 tiden var hon sämre.
Sent på eftermiddagen frågade jag T om han lagt märke till att hon nog började bli rasslig igen....lite uppgivet svarade han kort "ja..."
 
Vi har ännu inte tagit upp den stora frågan som är VEM av oss som ska vara hemma....
Jag är fullt medveten om att om han är hemma förstör han en hel planering för ett helt arbetslag och jag förstår att han inte mår bra av att få skuldkänslor inför sina arbetskamrater,arbetsledare och chef.
 
Han i sin tur förstår att även jag känner likadant dock inte inför några arbetskamrater,men gentemot mina kunder om jag behöver ha stängt och om jag inte har stängt gentemot NovaLi som då måste hänga på mammas höft i butiken och ständigt få höra "vänta,mamma kommer snart" när hon blivit placerad någon annan stans än på höften.
 
Tack och lov har jag mamma som ofta kan rycka in fram till 14 när storebröderna droppar in här hemma och kan ta över passning av lillasyster tills T kommer hem.....men återigen dyker det dåliga samvetet upp,för då är det gentemot de äldre barnen som samvetskvalen stiger....
 
För att avsluta allt lite trevligare så tänkte jag bjuda på en av mina senaste favoritbilder som lokchaffisen Erik fotat.
Han finns på instagram (<-------- klicka där).....jag brukar drömma mig bort bland hans kvällsbilder :)
Men så är jag ju galen i allt vad som har med järnvägsspår att göra ;)