Snorigheter sysslingar och bryllingar!

Snorigheterna fortsätter. I går på dagen var hon riktigt pigg,bara mamman var som ett stök ;)
Men efter 22 på kväll kom febern tillbaka. Själv passade jag på att röja järnet hela kvällen,vi fick finbesök en liten stund av Sandra Bjarne och deras lilla Liah :D Så himla söt! Man glömmer snabbt hur små dom är!
Själv var jag så vimsig så jag glömde till och med att fråga om kaffe och inte en enda bild knäppte jag på lilltjejen.

Det slog mig senare när dom åkt hur konstig ålderskillnaden är i släkten. Sandra som är hm född 87 ( tror jag?) är syssling med våra barn och hennes lilla tjej är lika gammal som Nova-Li och det är Nova-Li och grabbarnas barn som kommer att bli Liah's bryllingar....för visst är det väl bryllingar som kommer efter sysslingar :P
Virrigt blev det ivf ;)

Novis har kommit i nån period när hon absolut inte vill bli lämnad av sin mamma! Så fort jag lämnar rummet hon är i så blir hon super arg! Hojtar jag lite så kan hon nöja sig med de men oftast så blir hon jätte ledsen om jag inte visar mig ganska snabbt igen. Minns inte riktigt att grabbarna var såhär,visst lite grann men just nu är det väldigt kinkigt på den fronten och har varit dom senaste 2 veckorna.
Även vid nattning är det lite så,lägger pappa Ted henne så går det som en dans,inga problem alls att han läger ner henne och går där ifrån. Men gör jag det så blir hon hjärtskärande ledsen oftast.
Nu har vi börjat med att det är T som oftast lägger henne. Jag kan inte påstå att jag på någotvis har skämt bort henne heller med att ta upp henne eller så,hon har bara börjat med detta från ingenstans!

Så fort hon blir frisk och kry igen ska vi köra igång med byte från ersättning till välling. Hon gillar inte vällingen så speciellt bra kan jag säga ;) Första gångerna gick bra men sen blev det totalvägran!
Att byta bort majspurén till mera "riktig mat" går bättre,dock inte pasta och rismaten. Hon spyr som om hon skulle ha magsjuka så fort vi ger henne burkarna med pasta. Vet inte om det är dom röda såserna,för enbart ris går jätte bra. Däremot allt som innehåller potatis och "ljusa" tillbehör som stuvning/kött osv funkar kanonbra,hon älskar det!

Smaken är som baken,delad!