Bilbränder,stenkastning och brandbomber!

 
 
Någonstans i mig finns en oro över att jag i och med detta inlägg kanske kan råka ut för elaka och spydiga kommentarer från dom som inte håller med mig....elaka och spydiga kommentarer brukar kallas näthat .... ivf ibland.
 
Jag avskyr att stöta mig med "folk" !
Att göra någon upprörd och att andra ska vara arg på mig,se ner på mig och kanske till och med hata mig.
 
Det är just därför jag så många gånger tvekat att nämna ämnet invandring och mångkulturellt samhälle osv .
 
Vad får man säga,vad får man inte säga?
Vad får man känna och vad får man tycka utan att man kränker någon?
 
"Du är en fri människa som lever i ett demokratiskt land med yttrandefrihet MEN du får inte kränka någon annan."
 
Och där stannar jag upp och undrar "tänk om jag kränker någon nu!"
 
I morse när jag slog upp facebook möts jag av en delad länk.
En polisman har tagit beslutet att inte längre vara tyst!
Han har ledsnat på stenkastande ungdomar,bilar som brinner och brandbomber som far genom luften....
 
Polismannen berättar vidare att sk "dialogpoliser" varit till Gottsunda och pratat med de äldre unga män som har inflytande på de yngre.... dialogpolisen hade som önskan att de äldre unga männen skulle försöka få de yngre att bland annat inte elda bilar....skitbra tänker jag,en dialog är alltid bra! Eller?!

De äldre unga männen hade dock ett motkrav:
INGA POLISER I GOTTSUNDA!
Så polisen beslutar i sin tur att hålla sig på avstånd och avvakta medan bilar brann och stenar ven genom luften.....
 
I mitt upprörda sinne hinner jag tänka "Helvete! Återigen mer vatten på kvarnen åt framförallt Sverigedemokraterna"....
 
Och ja!
Det enda vi gör med vår flathet är att spela sverigedemokraterna rakt i händerna.
Det känns som en straffläggning i fotboll utan målvakt !
 
Det är nu invandring och även vi och dom kommer in i bilden.
Alla vet att dessa handlingar utför av människor med invandrarbakgrund.
Inte nyanlända men till väldigt höga procent människor med just invandrarbakgrund.

Är det då så himla märkligt att ett motstånd till invandringen slagit rot i lilla landet sverige?
För trots allt så är det i sk mångkulturella områden som detta sker om och om igen runtom i landet.
Norrland verkar dock vara förskonat.
 
Så vad handlar detta om?
Allvarligt talat så vet inte jag varför man eldar bilar,kastade sten och brandbomber mot ordningsmakten.
Politiker har tjatat in ord som utanförskap,arbetslöshet och för lite att göra i örat på mig så länge jag kan minnas.
 
Sk. dialogpoliser åker upp till Gottsunda för att föra en dialog....vad då för jävla dialog?
DOM (här kommer vi och dom in) kan ju själva ställa motkrav som exempelvis "inga poliser i gottsunda!!"
Och man vet vilka flera av gärningsmännen är,men ändå ingriper man inte! För att?
Vad är man rädd för?
Ordningsmakten "förhandlar" med kriminella människor som om det vore ett gisslandrama!
 
Det är inte jag eller någon annan som ser till att det blir ett VI och DOM,det gör dom så bra själva ihop med ordningsmakten och flertalet politiker..... för uppenbarligen står vi inte lika inför lagen.
 
Eller kan mina 3 tonåringar (både äldre och yngre) dra in till centrum och sätta eld på 5 bilar på Vallonvägen och kasta brandbomber mot polisen som anländer utan att bli gripna och slippa ett rättsligt efterspel ?
Och har min äldsta tonårings kompis,som är ytterligare lite äldre,den makten att kunna säga "Hejsan dialogpolisen självklart kan jag lugna grabbarna och payback blir INGA POLISER i centala Österbybruk" .... jag har mycket svårt att tro det !
 
Det är ju för sjutton här det blir VI och DOM !
För vi är tydligen inte jämlika!
 
Likaväl som politiker och myndigheter snackar om ett utanförskap för "dom" så kan även jag känna ett utanförskap eftersom jag inte behandlas lika och står lika inför lagen som stenkastande mordbrännare!
För om jag inte minns fel så klassas det som mordbrand när någon eldar upp ex min bil !?
 
Är det bara jag som känner en frustration över att man besvarar dom som är tveksam till ytterligare invandring i större skala för både det ena och det andra....och även "ni är bara rädda".....
 
Jag kan absolut erkänna att det finns en oro i mig när jag ser vad som händer runt om i vårt land Sverige....
Rosengård i Malmö  Biskopsgården i Göteborg Gottsunda i Uppsala...det är bland annat dessa förorter som är svaret på min oro och min rädsla.