Inget är som väntans tider!

 
Vet inte om det beror på att min man är född i fiskarnas tecken som gör att vi förföljs av VATTEN !
För en tid sedan upptäckte jag att diskmaskinen stått och läckt just vatten....först trodde jag att det var någon som spillt,eller typ att det varit vatten på luckan som runnit av när den stängts....självfallet torkade jag upp vattnet,men lät maskinen fortsätta diska.
Åkte till jobbet,kom hem och möttes av VATTEN ända fram till tröskeln!
 
Baljan under var full med vatten och på nåt vänster så hade inte den stått emot ordentligt....med tanke på att golvet från 1878 som är i rejäla brädor/plank har svällt rejält så har det inte läckt vatten bara den här gången!
 
En byggfirma från försäkringbolaget var ut och besiktiga och domen blev att golvet måste öppnas upp.
Vårt kök är platsbyggt så det är inte "bara" att montera bort ett skåp eller två....
 
Det har varit knäpp tyst från försäkringsbolaget och byggfirman,så idag ringde jag och frågade var alla tagit vägen :P
Byggföretaget hade begärt att få göra jobbet "löpande" men hade inte lämnat någon offert än så det står helt still än så länge svarade mannen på försäkringsbolaget.....i mitt stilla sinne tänkte jag öh jo jag har märkt de!
 
F-bolaget tog även upp sk åldersavdrag och vad de innebar...
Hahaha åldersavdrag,ska man gå efter ålder här alltså frågade jag!?
Golvet är från någonstans mellan 1874 och 1878 (huset byggdes under den tiden)....
Tack och lov hamnar man inte under åldersavdrag då för då klassas golvet som "antikt" aaahahahaha!!!
 
Min förhoppning är att det går att spara det gamla golvet,det är sååå vackert!!
Tanken har varit att vi ska måla de i Nordsjövit....vit färg med lite grå ton så inte all skit syns ;)
 
Dock misstänker jag att vi kommer att få lägga till en del själva med tanke på åldersavdrag och att det antagligen inte kommer att se så jättefint ut med nya underskåp och gamla överskåp,plus att det som sagt är platsbyggt med extra påbyggnad på väggen som inte kommer att funka att ha kvar om det ska in nya underskåp...och överskåpen sitter fast i taket,så tar man bort dom så måste man sätta nytt tak...
 
Saatana perkele är bara förnamnet ;)