Vårigt & pastelligt!

 
 
Känner mig lagom trött efter en sjåig dag på Boningen!
Full rulle!
Och när det är full rulle så rusar tiden iväg :)
 
Personligen har jag aldrig varit mycket för pastellfärger och absolut inte rosa!
Men jisses,jag tror jag har blivit frälst ;)
I just love it !!!
Så leveransen idag av textilier var som en uppenbarelse.....
Tror aldrig vi haft en sån försäljning av dukar,gardiner,överkast och kuddfodral som idag!
Så det blev till att beställa ytterligare på eftermiddagen :D
 
Det är inte lätt att veta hur mycket man ska våga ta hem men när jag lade beställningen som kom idag tänkte jag "shit nu sitter jag väl med det här hur länge som helst"
Men ack vad jag bedrog mig!
Så på Tisdag ska även jag shoppa loss så även vår bostad kan bli lite dovt pastellig!
 
Jag har ännu inte kommit igång med Nova-Li's blivande sovrum!
Det är den där förb*nnade målningen som gör att jag skjuter på det....är liiite less på att måla.
Taklisterna vi köpte var vita,praktiskt med färdigmålade liksom....jo tjena!
Alla spikskallar/hål syns plus att den vita är i färgen 0502-y = en vit färg som går måt gult = den vanligaste vita.

Men om man då sätter ett vitt tak som har en vitare nyans,en färg med en färgkod som inte innehåller y på slutet (som står för yellow) då blir genast listerna väldigt mycket gulare ihop med det där jättevita taket!
 
Så ja,att måla taklisterna som sitter nästan 3 meter upp är ett måste men känns sååå bläää.
Att tapetsera känns mer lockande,så jag funderar på om jag ska muta mannen med att måla så snart han piggat på sig från förkyldningen :)
 
Är även sugen på att ta fram gamla golvet i N's blivande rum och måla det vitt....tvekar lite pga att jag är rädd att det snabbt blir förstört av "kast med leksaker"...läste nånstans att man kunde ha på sk båtlack så håller det för allt....fast frågan är hur halt det blir då ;)