Tandläkare!

 
 
 


Fröken tandläkar-rädd har varit hos tandläkaren idag igen :)
Inför besöken är så sjukt nervös,kan inte sova och biter ner varenda nagel typ....men efteråt får jag nästan som adrenalinkickar av att jag vågat ta mig dit :D
Mina tänder är inte i bästa skick pga mina mediciner och det är en lång och kostsam väg innan jag är klar med allt....gissa om jag blev glad jag fick presentkort hos min tanläkare i present av mamma,pappa och mormor med respektive i 35 års present :D
Så tack vare dom slipper jag nu tandvärk på min vänstra sida :)
 
Dagens besök gick tyvärr mindre bra.....bedövningen tog väldigt lite på vissa punkter vilket innebar en fruktansvärd smärta :-O Jag säger bara FYYY F******N !!! Ena gick bra men den andra satt fast och hon orkade inte rubba den trots 2 timmars arbete och en bortsliten krona :P
Till slut kom hennes kollega och tack och lov fick han ur rötterna ganska snabbt....
 
Väl hemma har jag naturligtvis ont där dom joxat .... men så fort jag försöker bita ihop uppstår en sjuk smärta....känns som att tugga på folie typ :-O
Jag går till spegeln för att kolla och upptäcker att ena tanden är sönder :-O Det finns typ ingen krona kvar :-O
Bara lite lite av insidan är kvar :/

Alltså hon slant jättemycket men jag trodde ju naturligtvis inte att någon tand gått sönder! Och absolut inte i underkäken,var nog mer orolig för överkäken för där fick jag en rejäl smocka av tången....

Jag ringde tillbaka och berättade om min upptäckt och har fått en akuttid imorgon men jag känner ändå att allt känns galet med tanke på att det inte var något fel på tanden innan och nu är den helt trasig :/

Hur fasiken gör man nu !? Någon som varit med om sånt här?
 
 
 
 
 
 
 
Bloggande 4barnsmamma

Nämen vilken otur!!
Aldrig roligt att gå till tandläkaren.
Hoppas det löser sig!

Svar: Näe fy sjutton !! Ja det kan bara bli bättre nu :) Svullen och en sjujäkla infektion,men som sagt snart är det bra igen :)
Babytalk Sweden

Camilla

Åh nej, vad surt! Det ska du ju inte behöva betala för tycker jag!

Svar: Näe det tycker inte jag heller :-O !!!Jag behövde inte betala för besöket jag gjorde dagen efter när dom spritade ner hela munnen och la i lagning i den tanden som blivit avslagen.....men det ska bli mycket intressant att se vad som sägs när denna tand skall återställas!
Babytalk Sweden