Sola skiner å tanten är galen!

 
 
 Solen skiner (nästan) och själv sliter jag mitt hår av grövre stressanfall !
Undra hur det skulle kännas om vardagen och livet aldrig innehöll kaos,att det liksom bara lallade på med normala avikelser i lagom dos med lagom långt mellanrum?
Ovanligt och kostigt och säkert händelselöst och tråkigt ;)
 
Men OM nu en olycka skulle vara framme och ert hus,garage eller liknande brinner så kan jag lova att det underlättar om man har fotograferat !
Det har inte vi gjort :P
Och det är ett rent helvete att sitta och skriva lista efter lista och försöka att komma ihåg!
Det är Mars nu,branden var i Januari och ännu är vi inte färdiga på långa vägar....först var allt som ett enda töcken,sen blev det virr-varr men efter 3 veckor började vi komma igång....men så förlorade vi vår vän och hamnade återigen i ett jäkla töcken!
Man måste vara rätt samlad för att ens kunna sätta sig ner och lista ner saker som brunnit upp eller är rök och vattenskadat.
Ingenting i uthuset går att "rädda" vilket man kanske inte kan tro om man tittar på utsidan,bara att fasaden är slammad i en svart kulör gör att det ser bättre ut än vad det är!
 
En tredjedel av nedervåningen är helt utbränd och halva övervåningen.
Sista biten av övervåningen är bara kol och sot....nedervåningen där det inte brunnit är sot rök och vattenskadat....
 
Ibland när jag tittar ut på baksidan önskar jag att allt brunnit ner så man sluppit se.....hemskt att säga men sant!
 
Det är rätt svårt att sitta på varsitt håll och försöka få ner någorlunda samlade listor....Teddan jobbar ju borta i veckorna så Lördag och Söndag är dom dagarna vi bör ha tid att gå igenom allt men dom dagarna innehåller så mycket annat som tjo och tjim från familjens virvelvind Nova-Li och 3 andra som också vill få sin dos av pappan :)
Det är tur att telefontaxan inte ligger på samma nivå som för 10 år sedan och att mail finns så man kan maila varandra!
 
Både lösöres-regleraren och byggskade-regleraren är jättetrevliga och bra att ha å göra med men för det så gnager det en oro i en att det kan bli tjafs trassel bråk stridigheter you name it !
De är det sista jag vill för i ärlighetens namn så vet jag inte om jag eller för den delen VI orkar det....får man erkänna det utan att låta som ett gnällarsel....
 
Sen är jag rätt jollrig när det kommer till att försöka skriva ner vad som fanns där ute....för det första känns det oförskämt att sitta å "kräva" och för det andra hur in i minsta detalj ska man "redovisa" ?
Hallå,700 gipsskruvar,450 kabelskor,10 meter hönsnät .....
Skämt åsido förstår ni kanske hur jag menar?
 
Lättast är självklart dom "stora" sakerna som trädgårdsmöbler,gräsklippare,parasoller,möbler,byråar,skåp,flytvästar m.m m.m m.m....men det är just när man kommer till de mindre.....det ÄR omöjligt att komma ihåg allt när det är ett uthus på typ 160kvm fyllt från golv till tak!
 
Och är det ens värt att lägga möda på att skriva ner vissa saker?
 
I vilket fall så står jag utan påskpynt och nästan alla gardiner och mattor....ska man se det som positivt kanske,inget påskpyntande och eftersom jag inte har några gardiner att byta behöver jag inte tvätta fönstren heller hahaha!