Hårlösa och ihjälskrämda!

 
 
Medvetslös punkt ess-e!
Vilken natt....vaknar kallsvettig kl 3:15 av att jag drömt att Ted skrek så högt så två kattungar dog hahaha!!!
Till och med pälsen ramlade av !
 
Nu är det inte ofta Ted skriker så det känns helt okej att han gör det i drömmarna ...
I vilket fall tassar jag iväg från sovrummet i bäcksvarta mörkret,in i badrummet för att pinka ur gårdagskvällens sista kaffedroppar,släcker lampan kommer in i köket....h*lvete disk disk disk...äh jag kan ju lika gärna plocka i de och köra igång diskmaskinen så är det ju klart när vi vaknar....tänder belysningen och inser att jag nog inte var så pigg för köksbelysningen kändes som strålkastare!
 
Väl färdig släcker jag strålkastaren och blir så där fantastiskt blind !
Tassar iväg,slår i lilltån i nån jäkla leksaksbil/släkvagn inte fasiken vet jag var det var,men ont gjorde det...
Famlar vidare varpå en sån där fin kinderägg leksak placerar sig mitt under hålfoten !!
Jag svär gapar och skriker INOMBORDS !!
Väl framme vid sovrummet tar jag klivet över tröskeln och på en sekund hoppar jag högt som en höjdhoppar när jag känner att jag nog klivit ryggraden av katten !!!

Katten? En katt kan inte prata!!
Det var Nova-Li !!!
Vansinnigt arg vrålar hon något i stil med "du klive mig mamma" och jag ber tusen gånger om ursäkt,tänder lampan och kollar så ungen är hel,lägger henne på sin pappas sida av sängen,släcker lampan och kryper ner under täcket.....och inser att det inte alls var konstigt att hon bytt sovplats från säng till golv!
Plask vått,iskallt och jag får bara fram "men Nova-Li"....
2 täcken,1 filt,1 kudde,1 lakan,1 skyddsöverdrag och 1 bäddmadrasskydd...så underbart vid fyrasnåret på morgonen :P !
 
Det var bara att kliva upp och börja tvätta med vår supersnabba tvättmaskin ala ekonomisk och miljövänlig som tar typ 2 timmar och 50 minuter att bli klar !
Men snart är allt tvättat!
Hoppas ni andra också haft en god morgon och händelserik dag