Flammande vitt !

Att komma i säng i tid blir morgonen så himla ljuvlig!
Numera gör jag det nästan varje veckodag för då är inte min man hemma och då blir det genast mycket tråkigare att vara uppe ;)
 
När jag stod i köket i morse och väntade på att kaffet skulle bli klart och fantiserade om hur fint det kommer att bli med dekorlistningen som ska bli upptill mot taket insåg jag att taket nog måste målas en gång till....när köket renoverades tog vi fram det gamla taket och målade det vitt ett ex antal gånger,snustorrt så det sög in rätt bra kan jag lova!
Det var i höstas och nu när vårsolen börjat komma fram så syns allt väldigt mycket bättre och tyvärr är det inte helt täckt och flammigt på vissa ställen....en fin överraskning åt min man som kommer hem på fredag kväll ;)
 
 
Finns det något värre än å måla tak!
 
Ett annat projekt som står på mitt schema är att tapetsera om sovrummet.
Något jag tjattrat om länge men inte kommit till skott....jag drar mig in i det längsta för jag vet hur min nackkota ser ut efteråt :P
Efter att jag voltade ner från trappen på kanalvägen har jag lite problem med den där "delen" och runt sista kotan innan själva halsryggen börjar (heter det halsrygg?)  blir det vätska så det ser ut som om jag har ett ägg under huden....det är därför jag aldrig målar tak heller :P
Det gör såå jäkla ont så automatiskt drar jag liksom ut på såna projekt så att min familj ska slippa en irriterad grinkärring ;)
 
Nu ska lilla N få på sig lite kläder och sen blir det ut i solen en stund !
Ha en fortsatt fin dag raringar :-*