Rullgardinen har både åkt ner och upp

 
Torsdag natt eller ska vi kalla det Fredag morgon?
För att inte känna mig alltför trött när lilla fröken fisenknärt vaknar väljer jag Torsdag natt!
 
Jag känner mig såå off !
Riktigt riktigt off....som att on-knappen inte ens existerar!
Jag leker och busar med Nova-Li,går omkring här hemma och ser alla måsten men kommer mig ändå inte för några större projekt,lagar så enkel mat som möjligt,åker till affären så sällan det bara går och sover alldeles för lite....
I flera dagar har sorgen nästintill varit "borta"....eller nu ljuger jag men jag har kommit på mig själv med att jag inte tänkt på vad som hänt på en hel förmiddag för att sen kunna släppa det igen....men när kvällen och natten kommer,när jag kryper ner under täcket och ligger där och lyssnar till Nova-Li's andetag börjar tankarna snurra och hjärtat banka.
Sekunder blir till minuter och minuter till timmar....
 
Jag skulle vilja ta mig ut,åka iväg....bara göra "något"....men jag kommer mig inte för....
 
Jag lovade mig själv att OM det blev sol i veckan så skulle vi vistas utomhus så mycket som möjligt....solen har lyst men inte ihop med mig....det är som att det är ett evighetsprojekt att bara orka ta sig ut utanför dörren fast det egentligen inte är krångligt alls.
Jag är så blek....blå och svullen under ögonen så jaa,jag ser inte klok ut !
 
"Men för helvete Jossan var lite glad och ryck upp dig" nästan hör jag hur hjärnan skriker åt mig.....
Samtidigt kommer jag på mig själv att jag tänker "Han kommer verkligen inte tillbaka"....
 
Jag vet att han inte vill se varken mig eller någon annan ledsen,det var det sista han ville att vi skulle vara och även fast jag vet det och även om vi försöker tänka så hela familjen så är man de ändå och det gör bara så förbannat ont inuti ....
 
Vi pratade ofta om vänner jag och Kurt....vad en vän är och vilka som egentligen är ens riktiga vänner....hur vänner bör vara och få en att må för att ens kallas för vänner.
 
Nu kan det ju låta som att jag ser allt nattsvart och att rullgardinen är helt nerdragen....men jag har funderat så otroligt mycket på just det de senaste veckorna.
Jag har kommit fram till massor!
Saker jag haft mitt framför näsan på mig som jag inte ens sett ser jag helt plötsligt hur kristallklart som helst och varenda en som har en nedlåtande kommentar,är elak i truten eller allmänt dryg för att trycka ner kommer att åka ut med huvudet före !
 
Vaf*n jag är över 36 år GAMMAL!
Vi säger till våra ungar att dom inte ska umgås med kompisar som är "dumma och elaka" för att sånt ska man icke acceptera och så gör vi det själva hahhaha!
Vad är de för jäkla dubbelmoral?
Man kan inte ändra andra människors sätt attityd inställning eller beteende likväl som ingen annan än man själv kan ändra på vilka man väljer att ställa fram kaffekoppen åt :P