Klämkäckt värre!

 
 
 
Hur somnar man när hjärnan inte vill stänga av?!
Spelar ingen roll hur många pod-dokumentärer jag kör igång,jag hör ändå inte vad dom säger ....
och för att vara lite extra gnällig så passar jag på att beklaga mig över mitt värkande rygg !
Just nu är jag ganska prutt-less på min sk kropp men jag tror att det börjar bli dags att dra igång hela karusellen igen,den karusellen jag påbörjade för 12 år sedan men avslutade 2 år senare av den enkla anledningen att jag inte tyckte att det hände så mycket....ett evigt åkande till ackis och en ny läkare varje gång....allt kändes nästan oseriöst.
 
Ett tips till er som är nyfikna på vad som står i era sjukvårdsjournaler är att logga in på mina vårdkontakter.....där kan man hitta både det ena och det tredje :)
 
Jag loggade in där för ett par veckor sedan för att se hur mitt sköldkörtelvärde låg sist när jag lämnade prover.....men jag hittade något annat som var väldigt mycket mer intressant....
När jag var i den där karusellen för 10-12 år sedan så har en läkare dikterat:
 
"patientens rygg och höftsmärtor beror sannolikt på patientens skolios"
 
OCH man har dessutom skrivit
 
"patienten har med största sannolikhet _______________" .
 
Det kändes som om någon tömde en hink med kallt vatten över skallen på mig och jag kände hur hela hårfästet åkte bakåt!
 
Den enda sjukdomen man berättat om för mig är beschtrews och inget annat,man har även gett mig anti-inflammatorisk medicin mot de som jag åt av och till för flera år sedan....
 
Visst jag stämmer väl överens med beschtrews men det finns ännu mer som inte finns med under den sjukdomens kriterier eller vad man ska kalla det för och därav har jag alltid varit aningen skepptisk....
 
Kotknackare naprapater och massörer har jag gett upp,jag har min privata massör här hemma och han är toppen :D
 
Det som är mest jobbigt just nu är domningarna och när jag får nervsmärta mellan armbågen och händerna.
Sitter jag rakt upp och ner på en stol domnar vänster ben utan att jag riktigt känner det så när jag rester mig upp viker sig knät,jag domnar i båda sidorna men på höger är det bara dom två och ibland tre yttersta tårna....
På överkroppen är det ibland hela händerna utom tummarna men oftast bara lillfinger och ringfingrarna som domnar....
Men att domna lite grann stör mig inte så vidare värst,men när benet domnar utan att jag känner det så allt är som spaggetti och man tror att knät ska gå av är mindre trevligt !
 
Jag fattar bara inte varför en husläkare skriver remiss och jag får träffa en läkare på ackis,det röntgas,tas prover och undersöks grundligt och allt skickas sedan vidare till husläkaren som säger att allt är fin fint medan läkaren som utfört allt klart och tydligt har sagt sitt men de berättar man inte utan de hittar jag själv när jag 10 år senare läser min egen journal :P
 
Klämkäckt kanske man kan kalla det!