När hela världen blev rosa

 
 
 
När hela världen blev rosa.....det var så jag beskrev Nova-Li's födelse.
Det var en magisk känsla att få bli mamma igen!
En känsla jag absolut inte kan beskriva med ord.....det var och är något helt annat att vara ung mamma och "gammal" mamma.
Två helt skilda saker,båda lika fantastiska men ändå så olika!
Visserligen är jag en helt annan person med helt andra värderingar.
Då skulle allt vara så korrekt som möjligt....numera är det helt omöjligt.
När grabbarna var små levde jag efter klockan.....nu lever jag efter något helt annat.
 
Nova-Li's födelse var som en uppenbarelse.
Helt plötsligt föll en fasad och hela jag blommade ut....jag vågade vara mig själv!
Hon fick mig att våga känna massor av saker som jag trängt undan,känslan av att duga och räcka till trots att jag förändrats som person kom tillbaka men jag höll mig ändå länge länge i mitt skal....med tiden läkte och helnade jag mer och mer.
Jag gick från botten mot toppen i en rasande fart och ibland ville jag nypa mig i armen för att förstå att jag faktiskt vågade "leva" igen precis som alla andra.
Rädslan att mina pojkar kanske skämdes över sin mamma som inte hade samma kapacitet som alla andra mammor försvann mer och mer och jag var starkare än någonsin!
 
Låten Leave the world behind you spelades om och om igen från alla möjliga olika mediaspelare.
Det var den låten jag hade i huvudet när hon föddes....varför minns jag inte,antagligen spelades den på radion i förlossningsrummet....
 
Texten tolkade jag på mitt sätt och vi trivdes väldigt bra med de,jag och Nova-Li när vi skulle vila,softa i soffan eller sitta ute i trädgården....allt var ren och skär harmoni...
 
People, can you hear me?
Here's a message that I'm sending now,
I've got the answer to all your problems,
And tonight I'll be singing it loud

Just surrending yourself to the rhythm,
With your Hands up in the sky,
Feel the energy deep inside your system
And leave this world behind,

Leave the world behind you…
 
 
 
I Torsdags var det 2 år sedan hela världen blev rosa.
Tiden går så otroligt fort!
 
Ännu har vi inte firat hennes 2-årsdag ordentligt av flera anledningar....halva familjen/släkten är på resande fot och jag satt på akuten ett ex antal timmar och väl hemma var det natt.
 
Men på Söndag är alla hemma igen och då ska vi bestämma vilken dag vi ska fira med tårta och paket....
Den dagen ser jag sååå fram emot just nu!
En dag med glädje tårta paket och en massa kärlek är precis de jag verkligen ser fram emot!
 
Feel the energy deep inside your system
And leave this world behind!!