Jajemen!

 
Jisses vilket underbart väder det varit idag!
Det var bara ett måste att släpa med sig halva barnaskaran,maken och hans arbetskompis på en promenad runt gruvan och alla gruvhålen :)
Ett par solglasögon var att föredra,men jag glömde mina hemma och fick jordens skallvärk.
Meningen var att Nova-Li skulle sova middag under promenaden men icke !
Så väl hemma la vi oss på soffan N och jag,hon somnade på 2 röda och likaså jag ;)
 
Märkte inte ens när T bar henne till sin säng.....och mig lät han sova ända fram till det var middagsdags.
Jag åt,la mig på soffan igen och somnade igen!!!
Vaknade 23:55 av att T bad mig försöka få Nova-Li att sova då alla hans försök misslyckats.
Det var ganska kört kan jag lova!
Bestämde mig att för att knalla in i köket och dricka vatten varpå jag kliver i hundkiss!!! Irriterande var bara förnamnet.....men så upptäcker jag att hm,de där är inte hundkiss,det kommer ju från undersidan av diskbänken!!??
 
Mycket riktigt,som det verkar har den förbannade diskmaskinen läckt!!!
Hur mycket har jag ingen aning om,kände mest "MEN ORKA" och mickrade lite kaffe och gick ut och satte mig på trappen.....kände att jag behövde kyla av mig lite ;)

Hur kan det komma sig att alla dyra saker brakar samtidigt?
Nu vet jag iofs inte om den brakat eller om det är en slang som hamnat taskigt,men den har många år på nacken så jag misstänker att det är soptippen nästa....
 
Så på shoppinglistan står nu:
 
Ny tv
Ny torktumlare
Ny diskmaskin
Ny dator
Ny fönsterruta
 
MEN prio 1 är verkligen en diskmaskin om jag måste välja!
Gissa varför