Självmedicinering!

SNOOOOR!
Jag tror jag ska se till att någon SNOR min förkyldning !!
 
 
 
Jaa vad är väl krig i världen,svält och hunger!
Orättvisor och en massa hen som blivit kränkta av att bli kallade för hon!
Vilken jäkla förkyldning jag åkt på....en som vägrar att ge med sig.
Varför är alltid jag en sån som är förkyld skitlänge,medan resten av familjen nöjer sig med 3-5 dagar?
 
Först fick jag en liten dos,mellan Söndag och Onsdag hade jag feber,nös utav bara sjutton och var alldeles tjcok i skallen....men lika snabbt som de dök upp försvann det och ingen var gladare än jag :)
 
Torsdag Fredag helt "frisk" men på Lördagen vaknar jag med täppta näsa och skallen känns tjock av snor....På Söndagen vaknar jag tokförkyld med feber....
Tänkte att till Påsk är jag frisk igen....i Fredags tyckte jag att jag kände av en vändning men två dagar senare så vänder det återigen till det sämre.
 
I Tisdags släpade jag mig till Tingsrätten för att inte få 4000:- i böter och vittnade mot busschauffören och i Onsdags ringer jag vc som ska ringa upp.....vid 17:30 ger jag upp vaktandet av telefonen,ingen ringde alltså upp!
 
Ringer vc igen (igår) men får ett automatiskt svarsmeddelande att dom tyvärr inte kan ta emot fler samtal....efter att ha ringt typ 10 ggr ger jag UPP !
 
Jag vet att jag har bihåleinflamation och behöver antibiotika/penicillin (same same but different?)....
less bestämmer jag mig för självmedicinering och skrapar ihop en kur med rester av tidigare utskrifter....
 
Jag är för frisk för att uppsöka akuten,jag har ingen akut blödning eller livshotande tillstånd....och jag ORKAR inte sitta och ringa och vänta på att någon ska ringa upp som kanske inte ens ringer och för den delen orkar jag inte sätta mig i bilen och ta mig till någon av ersättarna för VC,som närakuten osv :P
 
Alltså jag ser inte klok ut just nu!
Jag som annars också är svullen av vätska,är ännu mera svullen!
Fingrarna är som korvar och huden sååå slät och fin ;)
Svetten bara sprutar....det rinner liksom längs hårfästet för att inte tala om hur dyngsur kudden och lakanet är när jag sovit....
 
Jag fattar bara inte varför inte jag kan få en normalt lång förkylning som vara i typ 5 max 7 dagar som alla andra i familjen!
Alltid ska det vara långkörare på flera flera veckor så jag håller på å krypa ur skinnet...
Gubben har ivf införskaffat dundermedicin (enligt honom) och vi får se om det hjälper....
 
 
 
Om inte annat så vet jag att min självmedicinering (som inte är att rekomendera) kommer att funka kanon!!