Tapeter till Butterfly

 
 
 
 
 
 
Äntligen är det dags :) Nova-Li ska få ett nytt rum & rummet ska även tapetseras,det har jag bestämt,inte pappan ;)
Rummet är de rummet jag och T har just nu som ligger alldeles intill tv-rummet.
Varför vi kommit på . . . ja eller snarare varför jag har kommit på denna lilla idé är för att madam inte vill leka alls på sitt nuvarande rum och jag har fått för mig att hon kommer att ha mer ro att vara bland sina saker i sitt eget rum
om det ligger intill tv-rummet där hon kan hålla lite koll på oss oavsett om vi sitter i soffan eller vid köksbordet.

Jag är så himla trött på att hon släpar in alla sina leksaker i vårt sovrum eller hela vägen in i tv-rummet.
Visst hon kommer garanterat att fortsätta släpa runt på sina saker,men det är något med hennes nuvarande sovrum som gör att hon absolut inte riktigt trivs där,däremot i vårt sovrum trivs hon jättebra och leker mer än gärna där med sina leksaker.
 
Rummet är ganska nytapetserat men vi gjorde en tabbe när de rummet tapetserades så spacklet skiner igenom,målaren bredspacklade väggarna så dom var helt gråa och sen på med tapeten som är beige och vitrandig så det ser inte helt okej ut.
 
Jag har jättesvårt att bestämma mig för vilken tapet som kommer att passa bäst och barntapeter är inte så speciellt billiga heller och med vår takhöjd på närmare 3 meter och ett rum på 16kvm så blir det väääldigt dyrt när en tapet går på närmare 600:-/rulle.....tack och lov är det panel på väggarna vilket även är praktiskt eftersom madam har en förmåga att både riva och rita på tapeterna!
 
Ibland är jag inne på ljus rosa tapeter,ibland grå och ibland alla möjliga pasteller.....jag är riktigt kinkig på just den rosa färgen,alla ljus rosa färger är fina men inte alltid tillsammans!
Har även varit inne på att rolla väggarna men jag och måla är ingen bra kombination ;) Det kan bli väääldigt kladdigt :P
Har kuddfodral i butiken som är i ljus rosa,lite dimmig sådär....den rosa färgen älskar jag....funderar på att ta med kuddfodralet till färgaffär och se om det finns någon rosa som är snarlika nyans.....
Golvet ska också läggas om är det tänkt eftersom madan förstörde både sovrumsgolvet och tv-rumsgolvet strax före jul genom att välta ut en hink med vatten i smyg så skarvarna reste sig....dock finns det ett fantastiskt vackert trägolv anno 1878 under laminatgolvet och det skulle ju inte vara så tokigt att ta fram de igen ;)
Dock är det ett jäkla göra att måla golv samtidigt som INGEN ska klampa in där!
Finns en viss tendens att någon i den här familjen ALLTID tabbar sig och går där det är nymålat oavsett hur många varningsskyltar som är uppsatta :P
 
Tål att tänkas på men jag tror att det skulle passa sååå bra med målat trägolv till hennes "stora" säng som är en gammal utdragssäng,ni vet en sån där med välvd fotända hög huvudgavel och lite krussiduller :)
Mmm men så är det de där med tapeter också.....ett fruktansvärt jobbigt i-landsproblem ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Camilla

Hoppas det blir bra med rumsbytet :) Vi borde ta tag i det där med att fixa till lillans rum vi med. Köpte tapeterna för snart ett halvår sedan.... Kommer köra på fondvägg, ville inte lägga för mkt pengar på tapeter då vi ändå lär tapetsera om om bara några få år när hon blir större och tycker att den här barntapeten är för barnslig *suck*

Svar: Camilla precis så går mitt tänk också,att hur länge vill hon ha de som mamma valt liksom ;)Fast samtidigt är jag så ego så jag vill "fläska på" med rosa och lull lull nu när jag äntligen får hahahhaa!!!
Men vi får väl se vad det blir,på nätet var det en sida som hade rea på tapeter också :)




Babytalk Sweden