Snick snack!

 
Visst är det en ljuvlig årstid även om det regnar och är mulet lite av och till.
Våren är kärlek och sommaren rena rama förälskelsen!
Har sagt det förr och säger det igen:
-Jag är född i fel land !
 
Jag kan inte minnas att jag någon gång i mitt liv,oavsett ålder,gillat vintern.
Det är kallt,påbylsat,slaskigt och mot slutet alldeles skitigt.
 
Att gå ut i trädgården en dag när det är soligt är helt bedårande vackert!
Allt har vaknat till liv,det knoppar och blommar överallt.
 
 
 
 
Själv knoppar jag mest för att inte bli fullt utslagen.
Jag trodde aldrig att jag kunde vara så här förståndig som jag är just nu.
För första gången sedan September 2003 har jag inte prestationsångest över att jag inte kan prestera.
Jag har lärt mig och insett så mycket om mig själv under året jag haft Boningen.
 
Jag har lärt mig att jag duger som jag är!
Att jag oavsett vad alltid är glad,gläds och skrattar helhjärtat.
Att jag faktiskt har brister som jag inte kan rå för.
Brister som jag vet om,som jag kan hantera,om jag får göra allt på mitt sätt.
Att jag fungerar utmärkt om jag lever efter min förmåga och inte utefter normens och andra människors krav och förväntningar.
 
Men jag har också lärt mig att det är såå många som egentligen inte vet vad det var som hände,på vilket sätt jag blev sjuk och vilka problem som sedan skulle följa mig resten av livets resa.
 
Hur många är det inte som hört andra prata illa om människor som har Fibromyalgi?
Är det någon av er som någonsin sagt åt en människa som snackat skit om en människa med Fibromyalgi?
 
När det kommer till människor med osynliga sjukdomar verkar det vara fullt tillåtet att prata illa om den männsikan.
Ja för är han/hon verkligen sjuk....du mötte ju på den människan på affären med 3 tunga matkassar strålande glad och det såg inte alls ut som personen i fråga hade ont någonstans alls!
PLUS att du minsann såg denne person kratta i trädgården igår!
 
Det är just sånt som gör mig fruktansvärt arg och illa berörd!
Om en läkare har bedömt att personen i fråga är sjuk,lider av en sjukdom.....ja då är den människan sjuk!
Varför skulle läkaren ha fel och just du rätt?
Eller är vi alla läkare?
 
Mediciner.....är det någon av er som funderat över vilka mediciner en Fibro-patient får utskrivet?
Nåt mot värken? Typ!?
Vet du vilka biverkningar dom eventuella medicinerna ger?
Nä,precis!
Det är så mycket man kan få på köpet som egentligen inte hör till själva sjukdomen,så hur mycket du än googlar hittar du det inte,för du vet som sagt inte ett dugg om personens medicinlista.
 
Att döma människor som dagligen för en kamp mot smärta mår inte bättre av att hela tiden känna sig misstrodd.
För det är just misstrodda som många Fibro-patienter känner sig....
 
Vi vet ingenting om dennes liv och vad sjukdomen fört med sig,men ändå tar många av oss friheten att döma utan att riktigt veta.
 
Jag vet hur sånt kan såra.
 
När du själv står med fakta och vetskapen att det här lär du acceptera för att orka leva med din sjukdom,dina skador,men och eventuella biverkningar från mediciner och så har du pappskallar omkring dig på orten som pratar illa om dig....hur fasiken ska man då själv kunna acceptera och orka hålla modet uppe?
 
En sjukdom kan föra med sig så mycket annat som inte själva sjukdomen i sig talar om!

Du vet inte hela sanningen förrän du gått i samma skor som personen i fråga.