Nattetid

Underbara semestertid.
Då känns det helt plötsligt så mycket "lagligare" att nattuggla
Jag hinner verkligen inte med allt dagtid,om jag inte hade en vilde 2 åring skulle jag absolut hinna...ja kanske inte just nu då eftersom vi just nu även renoverar hennes rum med allt vad det innebär och pappans inplanerade semester inte blev av pga att han ska byta arbetsplats.
 
Just nu inväntar jag en maskin tvätt och jag har både hunnit med att rensa skafferiet och tagit disken....sömnen kompenserar jag när Nova-Li sover middag ;)
 
Hon är en fantastiskt påhittig liten dam som exempelvis gärna lär hunden hur man krafsar sönder en dyna av skummgummiman....så JA man bör ha koll på den lilla damen!
 
Sen har jag visserligen blivit nojigare sen den där människan anmälde oss när N smet ut på vägen.
En viss oro finns över att något ska hända....säg att hon ramlar och bryter en arm,vad som helst!
...Som sagt,jag ÄR lite nojig även fast det i slutendan klassades som "olyckshändelse" i pappren så känns det.
 
Jag är lite trött på att det helatiden händer saker....visst vi har ett händelserikt liv ;) MEN oftast av lite knepig och jobbig karaktär.
Den sistnämda tog verkligen hårt....den kändes enda in i själen och det känns inte så schysst från Socialens sida att inte höra av sig trots att jag ringt dem och talat in på telefonsvararen att jag vill komma i kontakt med dem.
Det var först när jag ringde och talade in meddelande som vi fick brevet med posten om att man inte tänkte starta en utredning,men jag kan tycka att man för det kan ringa upp.
 
Våra äldre barn har frågor som vi inte kan svara på,dom har ju självklart också en form av oro i sig och framförallt märks det när vi är ute....ingen slappnar av och alla är på helspänn vilket i sin tur gör att det blir obekvämt att vistas utomhus för helt plötsligt kan nån av barnen panikartat hojta " VAR ÄR NOVA-LI " pga att hon exempelvis satt sig på huk bakom ena trädgårdsstolen och pillrar med gruset....
 
I helgen kommer en del av trädgården att hägnas in....Så går vi ut via dörren på baksidan finns det ingen större risk att hon kan ta sig vidare.
Ytan blir ungefär lika stor som gräsytan på kanalvägen så vi får plats med gungställning,sandlåda och trädgårdsmöbler.
Tror det kommer att bli skönt för alla i familjen....
 
När det där hände,när vi fick anmälan på oss insåg jag hur glad jag är att vi har dagmamma åt Nova-Li .
Inget illa om dagis och dagisfröknar,men det var skönt att ha enbart en person att involvera i det hela.
Och det var första gången i mitt liv som jag grät mot en axel som inte tillhör min egen familj eller någon av mina allra allra bästa vänner.
Det var liksom nog,hela våren hade bestått av mer eller mindre motgångar....min gräns var redan passerad och det kändes så fantastiskt skönt att känna den tilliten någon annan och framför allt att känna att det var tillåtet att gråta.
Nova-Li trivs så himla bra hos sin dagmamma som just nu har semester,ofta tar hon fram gruppfotot och babblar om sin "Netta" och varje morgon när vi ska klä på oss frågar hon "Netta? Mamma Netta?" och exakt samma fråga kommer efter att hon sovit middag och ska på med kläderna igen :)