Vem tar hand om det sjuka barnet?

 
 
 
 
Ja ni det är inte lätt att vara småbarnsförälder alla gånger!
Förkylning som går runt,magsjuka,hosta you name it liksom !
Tror fasiken vi glömt hur det var!
Fast å andra sidan var inte mitt arbete lika högprioriterat då som det är nu....
 
Men vetskapen om att karln mår skit över att han är hemma från jobbet pga att han vet att det är hur mycket som helst att göra på jobbet känns mindre bra!
 
Själv blev jag helt överlycklig när T berättade att det var tal om nattarbete för hans del :) !
Wow kände,det kunde ju inte bli mer kanon....dock dog den glädjen ganska fort eftersom det i sluendan skulle visa sig att man kvalificerade sig genom hur mycket närvaro man hade på jobbet..... Jo men tjena liksom!!!
Där var han rökt direkt,han och alla dom andra med barn lär ju ligga på 10 i toplistan över frånvaro med tanke på vab,föräldraledighet och egen sjukdom till de liksom och T lär definitivt ligga i på plats nr 1 eftersom han är den som fått ta huvudansvaret över vab precis som jag gjorde när grabbarna var små!
 
Men vi har försökt dela på det i möjligaste mån,men det är svårt för mig eftersom jag har butiken!
 
Känns jäkligt surt, för natt hade verkligen passat oss som handen i en lagom stor handske!
På natten är ju jag hemma och kan ta N OM och NÄR hon är sjuk!
Plus att alla läkarbesök skulle innebära noll i frånvaro för T !
 
Periodvis har vi pratat om byte av arbete....det blir liksom cirkus av allt och själv blir jag ganska så stressad när han varje gång säger "Ja herre gud snart får väl jag sparken" men jag förstår honom helt och fullt ut !
Det är inte kul att gång på gång ringa och säga "nej tyvärr jag kommer inte idag heller" och för mig känns det absolut inte kul att veta att det är pga att jag inte kan vara hemma tillräckligt mycket med N som han inte kvalificerar sig till andra arbetstider som egentligen skulle gynna oss....
 
Jag ogillar starkt den här känslan!
Vi båda går runt och känner oss som "boven i dramat" utan att kunna göra något åt det!
Kanske var det bättre förr....ni vet när kvinnan var hemma och skötte hemmet och barnen medan mannen arbetade?
Då var det aldrig snack om vem som skulle snyta näsor och torka spyor :)