Augusti

Hösten närmar sig med stormsteg och jag tänker göra allt för att njuta av denna höst!
Just nu önskar jag mig en fin höst utan regn så jag kan mysa ner mig med Nova-Li och vovven i skogen när lusten faller på.
Just nu är det bara för mycket och jag inser hur skör jag egentligen är och det är ingenting jag tänker hymla om!
Jag sitter inte hemma och gråter ihjäl mig och deppar ihop men jag är bara inte riktigt på banan och vissa dagar håller jag mig helst för mig själv för att få andrum och utrymme att tillåta mig att bara vara ifred.
Kanske låter det konstigt och jag vet att inte alla människor vet hur det är och jag kräver inte heller någons förståelse,huvudsaken är att min egen familj förstår
Oftast vill människan framstå som sådär fantastiskt stark,helt odödlig med ett jävlar anamma.
Jag är fantastiskt stark,nästintill odödlig och har ett jävlar anamma i mig,det är just därför jag fixar detta....det är åtminstone min älskade makes beskrivning av mig som fru och mamma.
Han är bra go och jag är glad att jag har honom vid min sida!
 
Vissa dagar kan jag skratta åt motgångar,andra dagar vänder jag ryggen till och fullkomligt skiter i det men så finns det dom dagar när allt bara känns blä!
 
Jag är så fantastiskt glad att jag tog mig ut på festligheter i helgen!
Jag träffade så mycket folk jag inte sett på länge länge,glada människor med sprudlande energi och glädje :D
Så jag kan lugnt säga att det definitivt INTE var sista gången det här året....hoppas jag ;)
 
Något jag däremot är mindre sugen på är att riva ut vårt förbannade kök!
Känns fint att ha tapetserat i våras och nu få göra om allt hahaha!!!
En tvååring mitt i detta är mindre smidigt med tanke på hennes Emil i Lönneberga stuk :P
Och hur fasiken reder man sig med fyra ungar utan kök :-O
"Baarn ät som f*n i skola" ;)
Men det kommer att bli superbra när allt är klart,även om det inte blir någon jätterust då vi inte har lust att renovera köket för hiskeliga summor för att sen ha en liten donna som stöter i,ritar ner eller vad hon nu hittar på