Det går bra nu ;)

Idag satte målarna tänderna i väggar och tak och ingen var gladare än jag :)
Ett trasigt fönster som varit förspikat togs fram idag och vaktmästarna ska fixa till det så det går att öppna och stänga,fönstrets insida är i brunt resterande är vitmålade för typ 20 år sedan och nu ska Östhammarshem måla det bruna fönstret vitt men man målar inte om de andra fönstren,lär bli en rejäl färgskillnad....

Jag förstår inte varför dom är så omöjliga!

Fönstren är sedan 1961(!) ,dom går inte att ta isär,antagligen för att dom har gjort sitt på dessa 53 år,man snyggar till det ena fönstret men lämnar de andra "för dom är det ju inget fel på,det var ju bara det förspikade som var omålat och därför målar man de vitt".

På kvällen kom mamma över så jag kunde åka ner till lokalen för att kolla läget och se om det kommit någon post....ser direkt när jag kliver innanför dörren att hm det här kan aldrig vara målat med den brytningen jag bestämde.
Skenar fram till färghinkarna och läser färgkoden 0502-y och känner mest men neeeej !!!
Färgen jag skulle ha kallas Stockholmsgrå,väldigt snarlika Nordsjövit,en vit kulör utan gult pigment....den dom har målat med kallas Stockholmsvit och är den sedvanliga "antikvita".
 
Känns som att ingenting kommer att förvåna mig framöver ;)
 
Det är så otroligt mycket som ska klaffa rätt och här klaffar det snett hela tiden :P