Ett elakt troll !

När det kommer till vissa instanser så kan det ibland behövas ett korrekt och "rart" bemötande.
Personligen tycker jag att jobbar man inom vården så bör man ha en korrekt attityd.
Visst jag förstår att det ibland kanske är stressigt och bökigt.
 
Att komma myrstegsgående till gynakuten med smärtan "Hell on planet earth" (latin "Helvetus i planetus" ) och på direkten stöta på en inte alltför trevlig personal kändes mindre bra.
 
För det första var jag sååå nervös eftersom jag visste att man skulle pilla där nere där helvetus i planetus håller till.
För det andra var dom inte så speciellt fina i kanten sist jag var där utan gjorde en GRUNDLIG gynundersökning,jag kan lova att jag var mer i taket än i stolen! 
Dessutom var det två gynekologer som gjorde samma sak innan dom kom på att OJ då man fick visst inte undersöka en nyopererad pulleruska varpå ytterligare en gynekolog kommer in i rummet,nu en manlig som frågar vad dom håller på med och direkt efter säger:
-Jag undersöker inte Johanna förän hon fått morfin,det här är smärtsamt!
Dessutom visste han att man BARA tittar försiktigt UTAN instrument och utan att beträda det inre området.
 
Jag kom lite sent till mottagningen igår pga att jag var tvungen att gå på toan innan jag åkte.
Magen ville äntligen komma igång efter op och jag trodde att dom skulle bli glada över de men istället blev det:
- Hej hej :) Jag är 15 minuter sen för ja....
 
-Då kan du GLÖMMA att komma in! (avbröt hon)
 
Först blev jag helt paff och kände nästan hur jag gapade.
Sen fick jag fram ett mesigt:
-Va??? och Men jag var tvu....(även där blev jag avbruten)
 
-Ja men en KVART! GLÖM DE!
 
-Okej hej då!!!!! blev mitt svar jävligt bestämt och jag vände om mot utgången.
 
Då upptäckte hon att ojdå jag blev visst lite arg över hennes bemötande så då ville hon som lite len i truten fråga vad jag sökte för osv.
Svarade tillbaka att hon just precis sagt att jag kunde GLÖMMA att få komma in och att jag tänkte göra de man gör när man inte få komma in.....gå därifrån.

Då började hon "ja men du är en kvar sen"
Och ja jag visste det och jag ville från allra första början förklara att jag tyvärr blivit skitnödig för första gången på 1 vecka och att jag inte velat skita på mig i bilen utan valt att skita hemma i muggstolen!
Fast precis så sa jag inte :P Jag använde lena truten med ord som bajsa,ont i magen,magknip osv ;)

Men nån stans där orkade jag inte fortsätta vara trevlig så helt sonika pratade jag från hjärtat och sa att jag var fruktansvärt less på att nästan alltid stöta på otrevliga kvinnor på denna förbannade gynmottagning...

Kunde det bli värre?
JA!
Naturligtvis ansluter ytterligare en person till samtalet....

BARNMORSKAN ! HON den där barnmorskan som från allra första början gett mig ett streck i besiktningsprotokollet! HON som för nästan 16 år sedan nekade att jag hade en förlossningsskada :-O
Var kom hon ifrån!?
 
-Kom här Johanna,jag hjälper dig säger hon med sjukt petagogisk och trevlig röst.
Då brann det! Jag tappade helt tid och rum,bara av att se henne fick mig att börja gråta.Det sista jag fick fram var:
Jag är så trött och besviken på er! I 16 jävliga år har jag sökt hjälp flera gånger om året och ni har bara nekat och nekat. Och DU ! Som från allra första början NEKAT !!!! Det räcker nu !
 
Sen gick jag. Utanför stod min underbara man. Han var den jag behövde som bäst,världens tryggaste famn att få vara i en stund. Sen frågade han om jag ville att han skulle gå tillbaka och fråga om vi kunde få komma tillbaka senare.
Det fick vi :P
Så istället för 11:30 blev det 14:00. Denna gång var Ted med enda in i rummet hahaha!
Han stod bredvid och höll min 34-åriga hand,smekte mig över håret och fanns där som världens bästa stöd medan jag låg i gynstolen och stirrade i taket.....
 
 
framfall - förlossning - förlossningsskador - mellangård - perineum - plastik - skammen - slidförsnävning - underlivsplastik
Anonym

Kram!

Nitiz

Kram!
(Jag vill bara visa att jag tänker på dig ÄVEN om jag inte känner dig)

Svar: Men raraste "Nitiz" va du är gullig <3 !Stor kram till dig från mig <3
Babytalk Sweden

Lillasyster

Tänk om fler var lite mer som dig! Som vågar säga ifrån och visa att deras beteende inte är OKEJ! Jag tror inte man ska jobba på samma avd för lång tid! Som ena som jobbar kvar efter 16år! För när man inte kan ha en bra bemötande till patienterna längre så ska man nog byta jobb/avd! Jag hoppas dessa tanter/kärringar eller är dem kanske klimakteriekossor;) Får en ordentlig tankeställare och beter sig som folk nu! För även om dem är less på jobbet eller livet så får det ALDRIG gå ut över patienterna! Inte ens en stressig dag på jobbet!

Puss på dig älskade syster! All styrka till dig <3

Svar: Ja jag tror så jag också.<3 Älskar dig <3 !
Babytalk Sweden

Sara

Men va hemskt. Visa borde tänka över sitt karriärval.