Ett hus till salu,ett hus byggt av drömmar.....

Underbara sommarnatt.
Finns det något så ljuvligt som ljumna sommarnätter? Jag finner ingen större anledning till att kliva i säng än på ett tag....jag älskar att sitta här i trädgården och bara njuta av tystheten....få fundera och tänka alldeles ensam utan att någon stör.
Jag har en hel del att stå i och både en två och tre saker att ta tag i.
Vi har ganska nyligen kommit fram till att sälja huset....av olika anledningar känns allt som ett bra beslut.
Antar att ganska många kommer att få huvudbry men livet tar ibland nya vändningar och vill spåra sig vidare åt ett annat håll än vad man tänkt.
Vi är ganska trötta,slitna och relativt slutkörda. För att överleva måste det finnas glädje med i bilden....och det gör det absolut,men inte på rätt sätt.....
Vi har nästan gått igenom hela huset och dessa fem år har till större delen handlat om renovering,renovering och åter renovering och någonstans på vägen försvann gnistan,den där kärleken som från början fanns finns inte längre.
 
Det finns så mycket jag kommer att sakna och det är många många många drömmar jag lämnar bakom mig.
Mina älskade fönster,alla fina detaljer,dom stora rummen,kakelugnarna,logen,bakugnen i de lilla rummet under logen. Trappen upp till övervåningen,badrummet,trädgården.....
 
Jag ska absolut inte sticka under stolen med att det känns i hjärtat att ge sig av nu när nästan allt är klart....
Men när man blivit för slutkörda för att ens känna glädje över vardagliga måsten så bör man nog inse att det här kanske inte är rätt för oss och jag tror att det finns för mycket i vårt bagage för att återigen få tillbaka den gnistan vi hade när vi köpte huset för 5 år sedan.
Då är det kanske bättre att låta någon annan vårda och njuta av detta fantastiska hus......
 
Ibland måste man ta beslut som är smärtsamma som i sin tur leder till något bra....det här är ett sånt beslut för mig....
 
Det första jag ska börja med är att RENSA!
Funderar skarpt på att ställa upp långbord på tomten och fylla dem med saker så får folk komma hit och betala det man själv känner att det är värt!
Jag har en hel del kvar sedan loppisen jag hade på somrarna förut.....
Så håll utkik alla ni som är ute efter gammalt som nytt!!
 
 

Mamma

Vad ni än väljer så är jag säker på att det blir rätt <3

Camilla

Det är ju så där ibland och jag förstår att gnistan kan försvinna efter så många år av renovering. Håller tummarna att allt arbete ni lagt ner lönar sig så ni får bra betalt för huset!

Svar: <3
Babytalk Sweden