Ett litet risgryn

Äntligen har den anlänt! Den första och den sötaste lilla tanden :)
Men hon är bra fundersam över vad det är för en liten grej som dykt upp i munnen.
Hon tuggar,trar med tungan,är där med fingrarna och ibland skjuter hon fram hela underkäken så det ser ut som om hon har underbett ;)
 
Som sagt,inget barn är den andre lik. Emil och Ludvig var tidiga,Albin "sen" och likaså Nova-Li .
Nu blir det en lite nervös väntan inför nästkommande tänder,vid det här laget vet jag ju hur dom ska se ut och inte se ut och jag ber till alla övre makter att hon inte har tandsjukdomen som Emil och Ludvig har!
Framför allt inte så pass illa som L !
Jag struntar i hur dom ser ut,det är inte de! Sånt går att ordna på ett eller annat sätt,men det är all smärta jag vill skona henne ifrån !
 
Däremot känner jag mig så pass gammal i gemet nu så jag kommer aldrig någonsin att tillåta dem behandla henne så som Ludvig blev behandlad som liten.
När han som liten liten kille fick dra ut tänder utan bedövning halvt nerdrogad ! Alla tårar,alla skrik....usch jag mår så dåligt när jag tänker tillbaka på den tiden :/

Hur man vägrade låta oss få honom sövd under ingreppen och jag glömmer aldrig den sommaren när ingen ville ta emot honom när hans spec tandläkare hade stängt,hur han 3 år skrek att han ville ha medicin för att han hade så ont. När han kollapsade av smärta och allt slutade med en infekterad käke och ansiktshalva och akut operation på käkkirurgen.
Idag fattar jag inte att vi inte anmälde händelsen!

Men glada frökens lilla tand är skinande vit än så länge och ser ut som ett litet risgryn bara :)
 
 
 
 
nitiz.blogg.se

Men så söt!! Ja tänk vad mycket besvär de små kan få på grund av att tänderna ska fram.. det lät ju som en väldigt smärtsam tandsjukdom.. Stackare, hur är det med som nu då?

nitiz.blogg.se

Men så söt!! Ja tänk vad mycket besvär de små kan få på grund av att tänderna ska fram.. det lät ju som en väldigt smärtsam tandsjukdom.. Stackare, hur är det med som nu då?

Svar: Nu är alla i princip friska och krya. Däremot har ena grabben jätte ont i magen,alltså värk....tror att det är tarmarna som varit så tomma och reagerar nu när det fylls på igen .....
Babytalk Sweden

Ann-Sofi MATSAFARI

Vilken sötnos:-)

Nitiz

Jag har skickat några mail till dig.. Det känns lite som att jag trackaserar dig..;) du kanske kan lära mig hur jag lägger in saker själv på bloggen i stället om du vill..

Fani Ahl

Hejsan!
Ville bara tipsa om en tävling där du kan vinna kläder från http://tiljamid.se/ , som gör miljövänliga och giftfria kläder i bambu! Dem har massor med söta barnkläder i härliga mönster, kika in så får du se :)
Här finns själva tävlingen, så det är bara att läsa där :)
http://blogg.alltforforaldrar.se/annasvarld/2014/01/21/tavling-vinn-ett-valfritt-plagg-fran-tiljamid/#comments

Svar: Nämen tack :D Va gulligt av dig! Kram Johanna
Babytalk Sweden