Katten också vad tiden rullar iväg!

 
Barnen sover sedan länge,även karln sussar gott uppe i sovrummet.....till och med vovven,katten katten och alla missebäbisar sover så det är alldeles alldeles tyst,bara kaffebryggaren som med jämna mellanrum knäpper till.
Påsklovet är över och imorgon (idag) återvänder de 3 vise männen till skolan igen och det är så himla tråkigt tycker jag....jag älskar när ungarna har lov och huset ständigt är i liv och rörelse.
Inte för att vi gör något speciellt men det är något visst att ha dem hemma!
Vädret har varit helt fantastiskt dom senaste dagarna,idag var Nova-Li och pappa Ted ute på gården och krattade hela förmiddagen. På eftermiddagen bar det av till mamma och Pirre för grillning i solen och jäklar vad hett det var att sitta där mot väggen!
Något jag däremot blir riktigt irriterad på är att jag sväller när det är varmt. Lilla minsta värme får mig att bli en svullen gris! Händer och fötterna,allra helst fingrarna blir som tjocka korvar.
Just nu skulle jag vilja krypa ur mitt eget skinn för händerna bränner som satan....fattar inte riktigt varför det blir så,någon annan som har den "åkomman" ? Jag som älskar att vara i solen!
Till på köpet har jag förbannat ont i ländryggen och musklerna i vaderna.....mamma har en sån där skakmaskin så jag stod på den med jämna mellanrum när vi var där och jäkla anamma vad det skakade! En efter en kom alla in och höll på å skratta ihjäl sig över hur mina skinkor skakade hahaha! Hm kanske man skulle ta å börja träna lite ;)
 
Någon mer som är "känslig" mot värme? Inte vet jag men det kanske är åldern :P Drygt är det ivf !!
 
Imorgon har jag massor som står på schemat och jag hoppas verkligen att jag får tag på alla olika instanser och leverantörer.
Skatteverket var grymt försenade så det var inte fören i måndags som jag blev registrerad,däremot är handläggaren helt underbar. Hon är ny på sitt jobb precis som mig så för henne är ingen fråga för dum att ställa som hon uttryckte det :)
 
Bolagsverket skulle ha hört av sig innan påsk men så blev det inte och jag hoppas att jag får tag på handläggaren imorgon. Ganska så nödvändigt att få klart för att komma vidare när det kommer till att beställa material till butiken!
 
Lär även ringa till barnomsorgen också och kolla hur det går med Nova-Li's dagmamma,eller vi vet att hon har fått plats från och med Juni men den stora frågan är hos vem :)
 
Likaså måste jag ringa försäkringskassan och checka av vart min mammapenning har tagit vägen,måste ha blivit något knas när jag blev sjukskriven fast jag inte fick någon sjukskrivning....loggade in på hemsidan för ett par veckor sedan och kollade läget och då tyckte jag att allt såg korrekt ut,men jag har gjort fel förr så jag kan ha gjort fel igen ;)
 
Sist men inte minst ska jag försöka beta av det gigantiska tvättberget ! Snacka om att jag har legat på latsidan när det kommer till tvätten :-O Funderar på om jag ska försöka få min rara man att åka och köpa en torkvinda på vägen hem från jobbet....vi har tvättlinor men dom är i direkt solljus vilket bleker vissa kläder vääääldigt fort!
 
Så vi får väl se hur långa köerna är till instanserna imorgon och hur villig min lilla dam är att mammsen sitter i telefonen ;)
 
Natti Natti alla fina!
 
 
 
Camilla

Låter jobbigt att få det så där, det är inget du kollat upp med läkare?

Ja, ring Försäkringskassan! Fick inte min föräldrapeng för några månader sedan för de hade fel i sitt utbetalningssystem. Så jag fick vänta en vecka extra på mina pengar. Jag var måttligt road då jag hade räkningar på autogiro som skulle dras... Hoppas det ordnar sig!