Knip för kung och fosterland !

 
Det är så många kvinnor som årligen - vissa flera gånger om året - söker sig till barnmorske och gynmottagningar för att man känner obehag " down there " . Vissa har svårt att göra 2:an för det känns som att hela härligheten håller på att ramla ut.andra har sk samlagssmärtor,urinträngningar,måste lägga benen omlott när dom nyser,hostar,skrattar osv osv ..... Majoriteten av dessa kvinnor får svaret att:
"-allt ser sååå fint ut och OJ vilket bra knip du har ! Fortsätt knipa de är jätte bra! Knip när du diskar,knip när du sitter på bussen och i bilen,när du tittar på tv kan du också passa på att knipa."

Det där med att knipa knipa knipa känner vi väl alla igen för de får vi inpräntat dag ett efter att barnet är fött.

I underlivet finns massor av muskler vilket ni kan se på bilden längre ner. Själv trodde jag att man bara hade typ en bäckenbottenmuskel,en muskel i urinröret och en i rumpan. Men tänk så fel jag hade :P

Det många kvinnor inte vet är att en eller flera muskler i underlivet kan ha slitits av.....du behöver alltså in få blödande bristningar/rupturer för att ha fått en sk. förlossningsskada! Men knip på du kvinna ! Du ska nog se att muskeln hoppar tillbaka på rätta stället av sig själv bara du kniper ;)
Öh NEJ ! Hur i hela fridens namn skulle de gå till?

Vi tar ett exempel som jag så fiffigt kommit på ;)
Du är på gymmet och av någon anledning smäller det till i din överarm och du får en fruktansvärd smärta. Väl på sjukhuset förklarar läkaren för dig att din bicepsmuskel har släppt från sitt ena fäste.
Tror du då att läkaren säger :
"Nu kör du förbi en sportaffär på vägen hem och köper en hantel,den har du men dig vart du än går och så tränar du bicepsmuskeln i tid och otid.
Du kan träna på bussen,i bilen när du sitter framför tv:n,när du pratar i telefonen,ja i princip så ofta du har möjlighet så ska du se att allt blir jätte bra....
Tror ni att en läkare överhuvudtaget skulle komma på den idén?
Nix för det går inte att träna tillbaka en muskel som släppt från sitt fäste och dragit iväg från sin rätta plats med farten av en ivägskjuten gummisnodd !

Men så resonerar man tydligen när det gäller en kvinnas underliv ! .Och den stora frågan är VARFÖR ! Varför varför varför är väl typ de jag känner när jag läser om allt detta !

Dock ska vi absolut inte glömma att KNIPA är A & O !
Enligt mig den viktigaste träningen för en kvinna!

Mycket av de jag kommer att skriva här på bloggen kommer att bli återupprepat både 1 och 2 och 3 gånger.
Varför ? Jo för att det är så mycket som hänger ihop med varandra . Vissa problem är kopplade till ett annat problem som jag kanske redan skrivit om,men att skriva alltihopa allt föfpå en och samma gång skulle innebära timtals läsning för er läsare och det skulle ta mig massor av timmar att skriva enbart ett inlägg och de har jag inte riktigt tid med även om jag skulle vilja ;)

Jag vill passa på att tacka er alla från Norr till Söder för all respons som kom via hotmailen och även ni på Facebook :D



 
 
avslitna muskler - bäckenbotten - knip - urininkontinens