En ny kategori på bloggen

Den nya kategorin lyder "Förlossningsskador" .
Något som är så ofantligt tabu och skammfyllt att prata om. Men vet ni det är så mycket vanligare än man tror. Efter att ha sett Uppdrag gransknings "Att spricka hela vägen" och "Skammen" fick jag en chock över hur vi tjejer/kvinnor/nyblivna mammor behandlas av vården !

Efter att ha lusläst på nätet - japp jag blir som en liten privatdetektiv så snart jag ger mig in i ett ämne som berör mig på ett eller annat sätt - så bestämde jag mig för att detta är något jag vill engagera mig i .

Det är så många kvinnor som verkligen behöver upprättelse för de man har varit med om ! Och framför allt få prata om det,saker man bär på,undrar och kanske funderar över.
Hur ska man kunna veta vad som är "normalt" när ingen pratar om det.
Pulleruskan är kanske inget man babblar om över en fika med väninnorna,nix det är mer vanligt att man går och bär på frågorna själv just för att det är så förbannat tabu och har en sån skamstämpel över sig !

I och med att det är så tabu,pinsamt och intimt enda in på (under)livet så förstår nog alla att man kanske vill vara anonym i sina kommentarer vilket är fullt möjligt ! Ni struntar helt enkelt att fylla i era uppgifter,lämnar alltså ingen epostadress,inte ert namn osv. Däremot kan ett alias vara bra att ha ifall någon vill kommentera just din kommentar. Kan bli lite rörigt om alla heter "Anonym" ;)
Självklart behöver man inte vara anonym om man inte vill det,men möjligheten finns om det känns bättre :)

Så kom igen nu tjejer/kvinnor/mammor våga ta steget och låt tabububblan "spricka"! 
För så länge ingen berättar eller pratar om det kommer det heller inte att bli någon ändring inom förlossningsvården.

Så håll utkik från och med nu går startskottet för olika förlossningsberättelser jag hittat på nätet. Så även massor av information :)


 
 
 
 
 
framfall - förlossning - förlossningsskador - inkontinens - sfinkterruptur - underlivet