Godis som var så äckligt & vatten som var så gott

Innan Nova-Li blev till så var jag en grym "missbrukare" av Pepsi. Det dagliga intaget var ca 3 liter!
I början av graviditeten mådde jag verkligen pyten och ingenting var gott. Jag mådde riktigt riktigt illa fram till vecka 11 då blev det bättre men jag började ist att kräkas typ 7 gånger om dagen :P
Allt sött/onyttigt som godis, läsk, chips osv tyckte jag var skit äckligt! Däremot frukt,grönsaker och framför allt vatten tyckte jag var suuupergott.
Jag drack ca 3-4 liter vatten,käkade minst 3 gula paprikor och en hel hög med apelsiner varje dag.

Men nu mina vänner är allt sött och onyttigt jätte smarrigt igen och vatten nej fy sjutton vad de smakar konstigt!
Jag har fullkomligt fått tvinga i mig vatten....men jag har börjat vänja mig vid den tråkiga smaken igen :P

Förstå vad lustigt det är. Att graviditetshormonerna kan ändra smaker osv. Bara att hoppas på att Pepsi inte blir alltför gott igen!