Det får nog bli klara utan a !

Satan i gatan vad det snurrar runt i min skalle just nu! "Hallå du lilla röda tråd,vart är du!!! "
Jag fattar inte vad det är som hänt ! Rätt var det är så klickar det till och jag känner aaah sådär blir nog bra,jag spånar lite,googlar lite och känner att jo men de där blir nog bra om vi tar dom tapeterna,målar si och gör så....och sen blir allt kaos i skallen IGEN ! För hur var det nu jag hade tänkt mig.
Detta förbannade hus som ger mig ytterligare minst ett nytt grått hårstrå varje dag :P Jag har en grym hat-kärlek till detta hus....för samtidigt som jag hatar det så älskar jag det så fantastiskt mycket :D

Det är inte lätt att puzzla ihop allt. I vårt förra hus var allt så mycket enklare på någotvis.
Det var ett "modernt hus utan själ" som man kunde forma precis hur man ville utan att förstöra.
Med små medel kunde man göra underverk.över en helg om det var så.
 
Här behövs det stora medel av allt. Eftersom det är så högt i tak går det åt väldigt mycket mera tapet. Likaså funkar det inte att köra standard på golvsocklar och taklister. Har man en idé om att öppna upp mellan två rum så inser man ganska snabbt bara genom att knacka på väggen att hm någon kunnig lär komma och kika om det ens är möjligt så inte övervåningen ramlar ner :P Och om det nu är möjligt ja då är det bilmaskiner och annat jux som ska införskaffas (hyras) PLUS att man lär stänga av och plastaigen alla öppningar för att inte få betong/tegeldamm i hela huset.....och i och med insikten av jobbet så tänker man näe vi skiter i de! Tillbaka på ruta ett!. Knackar på väggen igen,låter lite mysko,hm fyrtioåtta lager tapet hm okej innan alla dom lagerna är borta så sitter man på hisspan :P

I ett av rummen är jag helt inne på en plankvägg (igen). Jätte enkelt tyckte jag,men de tyckte inte T :P
Ingen vägg är helt "tom" ..... vägg 1 har en dörröppning,vägg 2 har 2 stora fönster,vägg 3 en dörröppning,vägg 4 en lite dörröppning och summan av de blir en massa extrapyssel för att få det klart och för att få det bra måste man defenitivt vara på hugget!

Likaså är vi "livrädda" att vi ska förstöra! Det gäller att man tänker sig för innan man ger sig in i renovera mera. Det finns så mycket som är bevarat av "snickarglädjen" som vi vill ha kvar och det finns dessutom mycket av det gamla som är dolt som faktiskt går att ta fram,bara man vill och orkar.

Just nu är vi inne på att göra allt enbart trivsamt och ge huset en klar-känsla.....sen kan vi spåna vidare i si sådär fem tio år om huruvida vi ska öppna upp eller ej och DÅ kan vi lägga till a:et som fattades i det tidigare nämna klar ;)