Besöket hos Barnmorskan slutade med

Besöket hos Barnmorskan slutade med ett besök på förlossningen....inte för att någon skulle bli mormor eller morfar,mamma eller pappa osv utan enbart för att kolla till den lilla parveln där inne :)
Eftersom mitt blodvärde fortfarande är på tok för lågt och bebben väldigt "lugn" av sig så blev barnmorskan lite "orolig" och ville att jag skulle ta mig en tur in till förlossningen för en kurva med hjärtljud+mätning av samandragningar och även ett ultraljud. Bebben har ju vänt på sig väldigt många gånger och de kan göra att den trasslar in sig i navelsträngen också men så var inte fallet :)
Allt var fin fint!
Hjärtat tickar på i fantastiska 150-160 slag per minut,fostervattenmängden är normal och bebben är lite större än genomsnitts bebisen :)
Den sov sig igenom hela ultraljudet så det sista läkaren gjorde var att be mig putta lite på magen så hon fick se att den rörde på sig också :) 2 supersöta händer flaxade till sen kura den ihop sig igen....måste brås på sin far den här lilla krabaten ;)
 
När jag låg där på britsen och tittade på det lilla livet på skärmen så blev allt sådär verkligt igen....jag har en liten människa i min kropp :D Japp jag vet....jag har varit med om de förut men jag blir lika fascinerad varje gång!